You Are Here: Home » ΑΡΘΡΑ - ΓΝΩΜΕΣ » “Πολιτική και κοινωνική πρόκληση η συνέχιση της φοροασυλίας του εφοπλισμού”

“Πολιτική και κοινωνική πρόκληση η συνέχιση της φοροασυλίας του εφοπλισμού”

“Πολιτική και κοινωνική πρόκληση η συνέχιση της φοροασυλίας του εφοπλισμού”

Του Αντώνη Νταλακογεώργου – Προέδρου της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού

 

Με απόλυτο τρόπο δικαιώθηκαν οι θέσεις της ΠΕΝΕΝ που επανειλημμένα το τελευταίο χρονικό διάστημα επαναλάμβανε σε όλους τους τόνους και προς όλες τις κατευθύνσεις ότι η καθυστέρηση στην υλοποίηση της νομοθεσίας για την υποχρεωτική φορολόγηση των εφοπλιστών οφείλεται σε κυβερνητική σκοπιμότητα που αποσκοπούσε στην ακύρωση της νομοθετικής ρύθμισης περί υποχρεωτικής φορολόγησης.

Είχαν μεσολαβήσει στο μεταξύ δηλώσεις, επιστολές και παρασκηνιακές πιέσεις τόσο της ΕΕΕ όσο και του Committee από το Λονδίνο που ανοικτά απειλούσαν θεούς και δαίμονες ότι εάν υπήρχε η οποιαδήποτε μεταβολή στο θεσμικό πλαίσιο (υποχρεωτική φορολόγηση) θα συνιστούσε αιτία αποχώρησης από την ελληνική σημαία ακόμη και ναυτιλιακών εταιριών που είναι εγκατεστημένες στην χώρα μας.

Ταυτόχρονα ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου αναλαμβάνοντας το δουλικό και υπηρετικό ρόλο του διεκπεραιωτή των Εφοπλιστών σε κάθε ευκαιρία εντός και εκτός Βουλής, με δηλώσεις και τοποθετήσεις του έστρωνε το έδαφος να ακυρωθεί νομοθετικά η υποχρεωτική φορολόγηση των εφοπλιστών.

Για τον σκοπό αυτό όπως πληροφορούμαστε έγιναν επαφές των εφοπλιστών τόσο με τον Πρωθυπουργό όσο και με τον Υπουργό Εξωτερικών. Τα ελεγχόμενα από το εφοπλιστικό κεφάλαιο ΜΜΕ κάνοντας τον τελάλη τους άρχισαν συστηματικά να αναμασούν και να αναπαράγουν την εφοπλιστική κινδυνολογία!!!

Τελικά οι Σαμαρο-Βενιζέλοι της δικομματικής κυβέρνησης προώθησαν μια άθλια ν-τροπολογία στην Βουλή με την οποία προκαλώντας το κοινό αίσθημα απάλλαξαν τους εφοπλιστές από την ελάχιστη αυτή υποχρεωτική φορολόγηση!!!!

Η καταδίκη και η αποδοκιμασία της κοινωνίας, των εργαζομένων και του ναυτεργατικού κόσμου θα συνοδεύει αυτήν την αισχρή πολιτική πράξη και είναι βέβαιο ότι θα έρθει η στιγμή που αυτά τα συστημικά πολιτικά ανθρωπάκια θα λογοδοτήσουν για τις ανέντιμες πολιτικές πρακτικές τους.

Την ίδια στιγμή οι εφοπλιστές εντείνουν τον διωγμό των ελλήνων Ναυτεργατών από την ποντοπόρο ναυτιλία αλλά και από τις άλλες κατηγορίες πλοίων. Ο αριθμός των ελλήνων Ναυτεργατών συρρικνώνεται πλέον σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα ρεκόρ και είναι πλέον ο μικρότερος των τελευταίων 80 ετών!!!

Αυτά είναι τα αποτελέσματα του υπηρετικού πολιτικού προσωπικού που τάσσονται τυφλά και πειθήνια στην εξυπηρέτηση των συμφερόντων του μεγάλου κεφαλαίου και των εφοπλιστών.

Την ίδια στιγμή που στους εφοπλιστές η κυβέρνηση παρέχει φορολογική ασυλία οι εργαζόμενοι, ο λαός και τα μικρομεσαία στρώματα περνούν τον δικό τους γολγοθά!!!

3,8 εκατομμύρια έλληνες είναι κάτω από το όριο της φτώχειας, 1,5 εκατομμύριο είναι οι άνεργοι, 400.000 είναι οι απλήρωτοι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα. Οι ελαστικές μορφές απασχόλησης (μερική απασχόληση – εκ περιτροπής εργασία κ.λπ) οργιάζει στην αγορά εργασίας και οι μισθοί ιδιαίτερα των νέων έχουν κατρακυλήσει στα 350 έως 500 ευρώ. Η ασυδοσία του μεγάλου κεφαλαίου δεν ήταν ποτέ μεγαλύτερη την μεταπολεμική περίοδο!!

ΕΝΦΙΑ – χαράτσια, πλειστηριασμοί, ομαδικές απολύσεις, κατάργηση των ΣΣΕ, μαύρη ανασφάλιστη εργασία, συντριβή των συντάξεων, των επικουρικών και των εφάπαξ παροχών. Υγεία, παιδεία, κοινωνική πρόνοια έχουν καταρρακωθεί και οι ασφαλισμένοι οδηγούνται στα πιράνχας των ιδιωτών κερδοσκόπων!!! Το εργατικό δίκαιο, τα δικαιώματα και οι κατακτήσεις των εργαζομένων έχουν λεηλατηθεί από τις κυβερνητικές μνημονιακές πολιτικές. Κυβέρνηση και τρόικα σε αρμονική συνεργασία οδηγούν την κοινωνία, τον λαό, τους συνταξιούχους, την νεολαία καθημερινά στο κοινωνικό περιθώριο!!!

Η φτωχοποίηση, η εξαθλίωση και ο κοινωνικός αποκλεισμός έχουν πάρει δραματικές διαστάσεις.

ΟΙ ΦΟΡΟΑΠΑΛΛΑΓΕΣ ΤΩΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ

Υπολογίζονται σε πάνω από 12 δις ευρώ σε ετήσια βάση τα κέρδη των Ναυτιλιακών εταιριών που απαλλάσσονται οποιασδήποτε φορολόγησης. Η κερδοφορία τους αγγίζει επίπεδα πρωτοφανή και ιλιγγιώδη, εξάλλου δεν το κρύβουν αφού οι επενδύσεις σε νέα πλοία (νέες ναυπηγήσεις και second hand) ξεπερνούν τα τελευταία χρόνια το αστρονομικό ποσόν των 100 δις ευρώ!!!

Αυτούς έχει αναλάβει η κυβέρνηση να στηρίξει, να προστατεύσει και να διαφυλάξει ως ιερά και απαραβίαστα τα κέρδη και τα συμφέροντά τους.

Δεκάδες οι εφοπλιστές που περιλαμβάνονται στην λίστα με τους πλουσιότερους κεφαλαιοκράτες στον κόσμο!!!

Τα γελοία πολιτικά ανθρωπάκια του συστήματος πανηγυρίζουν περιχαρείς ότι τα έσοδα σε ετήσια βάση από την εθελοντική φορολογική συνεισφορά των εφοπλιστών θα ανέλθουν στα 110 εκατομμύρια τον χρόνο. Εμείς τους λέμε δημόσια και ανοικτά ότι οι εφοπλιστές πρέπει να συμμετέχουν στα φορολογικά έσοδα του κράτους με ποσόν που ξεπερνάει τα δύο δις ευρώ τον χρόνο!!!

Η λίστα της ντροπής και της ταξικής φορολογικής μεταχείρισης των εφοπλιστών

Απαλλάσσονται από οποιονδήποτε φόρο εισοδήματος τα κέρδη που προκύπτουν από την εκμετάλλευση πλοίων. Να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με τη νέα φορολογική κλίμακα οι μισθωτοί και συνταξιούχοι πληρώνουν φόρο εισοδήματος για κάθε εισόδημα που είναι πάνω από 357 ευρώ το μήνα.

Απαλλάσσεται από κάθε φορολογία η υπεραξία που μπορεί να πραγματοποιηθεί είτε από την πώληση κάποιου πλοίου, είτε από την είσπραξη ασφαλιστικής αποζημίωσης, είτε από άλλη αιτία. Σύμφωνα με το φορολογικό σύστημα, όσοι αποφασίσουν να πουλήσουν κάποιο ακίνητο, πληρώνουν φόρο υπερτιμήματος.

Απαλλάσσεται από το φόρο εισοδήματος το ποσό των καθαρών κερδών ή μερισμάτων κάθε ημεδαπής ή αλλοδαπής εταιρείας, που, εκτός από την εκμετάλλευση πλοίων έχει και άλλες εκμεταλλεύσεις. Με τον τρόπο αυτό, ενισχύεται η τάση δημιουργίας επιχειρήσεων – μαϊμού στον κλάδο, μόνο και μόνο για να κερδίζουν οι εφοπλιστές φοροαπαλλαγές για δραστηριότητες και σε άλλους τομείς δραστηριοποίησης.

Απαλλάσσονται από το φόρο πλοία α’ κατηγορίας, ναυπηγούμενα στην Ελλάδα.

Μείωση του φόρου κατά 50% σε πλοία και κρουαζιερόπλοια α’ κατηγορίας.

Απαλλάσσονται από το φόρο πλοία α’ κατηγορίας που υφίστανται επισκευές και οι δαπάνες γι’ αυτές καλύπτονται με εισαγωγή συναλλάγματος.

Μείωση του φόρου κατά 60% σε επιβατηγά πλοία, μηχανοκίνητα και ιστιοφόρα, ανεξαρτήτως υλικού αυτών.

Μείωση του φόρου κατά 75% στα αλιευτικά πλοία.

Απαλλάσσονται από το φόρο φορτηγά πλοία εφόσον έχουν ηλικία μικρότερη των 30 ετών.

Απαλλάσσεται από κάθε φόρο, τέλος ή εισφορά ή κρατήσεις υπέρ του Δημοσίου ή κάποιου τρίτου το εισόδημα που αποκτάται από γραφεία ή υποκαταστήματα αλλοδαπών ναυτιλιακών επιχειρήσεων που εγκαθίστανται στην Ελλάδα.

Απαλλάσσεται από κάθε φόρο, τέλος, εισφορά ή κράτηση το εισόδημα που δημιουργείται από την εκμετάλλευση πλοίου στο εξωτερικό.

Απαλλάσσονται από κάθε τέλος, τα έγγραφα που συντάσσονται για την εφαρμογή του Ν. 27/1975.

Μειώνεται η εισφορά προς το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ) για τα πλοία που αποδεδειγμένα αργούν λόγω επισκευών, ελλείψεως εργασίας ή άλλης αιτίας. Η μείωση είναι ανάλογη με το χρόνο της αργίας.

Απαλλάσσονται από το φόρο κύκλου εργασιών τα τουριστικά επαγγελματικά πλοία ή πλοιάρια.

Απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας και από το εφάπαξ πρόσθετο ειδικό τέλος τα τουριστικά πλοία και πλοιάρια και οι βενζινάκατοι επαγγελματικής ή ιδιωτικής χρήσης.

Απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας και από το εφάπαξ πρόσθετο ειδικό τέλος τα υπό ξένη σημαία τουριστικά πλοία και πλοιάρια επαγγελματικής ή ιδιωτικής χρήσης.

Απαλλάσσονται από το φόρο κύκλου εργασιών και από τους δασμούς τα ναυταθλητικά σκάφη κάθε τύπου που ανήκουν σε αναγνωρισμένους ναυτικούς ομίλους ή ναυτικά σωματεία ή μέλη αυτών.

Απαλλάσσεται από κάθε φόρο, τέλος ή εισφορά το εισόδημα που αποκτάται από εταιρείες χαρτοφυλακίου που κατέχουν αποκλειστικά μετοχές εταιρειών πλοιοκτητριών που βρίσκονται υπό ελληνική σημαία.

Απαλλάσσονται από κάθε τέλος ή άλλη επιβάρυνση υπέρ του Δημοσίου ή τρίτου η διανομή κερδών και το καθαρό προϊόν της εκκαθαρίσεως αυτής, η ανάληψη κεφαλαίου και οι σχετικές εξοφλητικές αποδείξεις, οι εγγραφές στα βιβλία της εταιρείας και τα δικαιολογητικά καθώς και άλλα έγγραφα που αφορούν πράξη που ενεργεί η εταιρεία στο εξωτερικό, κατέρχονται στην Ελλάδα οι καταθέσεις και τα δάνεια των μετόχων, η κεφαλαιοποίηση των κερδών και η μη ανάληψη των κερδών από τους μετόχους.

Απαλλάσσονται από τον ΦΠΑ οι παραδόσεις και εισαγωγές πλοίων ή άλλων πλωτών μέσων για εμπορική ή άλλη εκμετάλλευση.

Απαλλάσσονται από τον ΦΠΑ οι προμηθευτές καυσίμων για τη ναυσιπλοΐα, αλλά και την επαγγελματική αλιεία.

 

Υ.Γ: Εάν υπάρχουν στην ηγεσία της αριστεράς και ειδικά στον ΣΥΡΙΖΑ πολιτικά πρόσωπα που συνδιαλέγονται, μυστικά ή όχι, με το εφοπλιστικό κεφάλαιο και επιδιώκουν έναν «ιστορικό συμβιβασμό» μαζί τους προκειμένου να συνεχισθεί η ασύδοτη επιχειρηματική δράση τους ή να επιτευχθεί μια συμφωνία μαζί τους χωρίς να θίγονται τα συνταγματικά κατοχυρωμένα σκανδαλώδη και προκλητικά προνόμιά τους (απασχόληση – φορολογία κ.λπ) θα αντιμετωπίσουν την καθολική κατακραυγή του συνόλου της κοινωνίας, του εργατικού κινήματος και του Ναυτεργατικού κόσμου της χώρας μας.

Ο δρόμος και η πορεία που ακολούθησε το ΠΑΣΟΚ πιστεύουμε ότι πρέπει να δείξει και να διδάξει και τον πλέον αφελή παράγοντα της αριστεράς ότι ο δρόμος του συμβιβασμού, της ενσωμάτωσης και τελικά της επικυριαρχίας του κεφαλαίου είναι δρόμος ολισθηρός, επικίνδυνος και θα οδηγήσει με απόλυτη βεβαιότητα αργά ή γρήγορα στην σύγκρουση και την ρήξη με τους εργαζόμενους, τον λαό και την κοινωνία. Όσοι φλερτάρουν και ερωτοτροπούν με τέτοιες ιδέες και απόψεις θα βρεθούν μπροστά σε πολύ δυσάρεστες εκπλήξεις.

© 2011 Έν Πειραιεί Powered By Webproviders.gr

Scroll to top
casus telefon
telefon dinleme programı
telefon dinleme
casus telefon
telefon dinleme
telefon dinleme programı