You Are Here: Home » Κεντρικα Νεα » Σαλαμίνα – Ωρα Μηδέν

Σαλαμίνα – Ωρα Μηδέν

Σαλαμίνα – Ωρα Μηδέν

Οι παράπλευρες απώλειες της υποθαλάσσιας ζεύξης για το ιστορικό νησί – Τι χάνει από τη σύνδεσή του με τον Πειραιά

Υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος. Ενα αμφιλεγόμενο έργο που διχάζει κι αντί να γεφυρώνει, διευρύνει το θαλάσσιο χάσμα με τον Πειραιά.

Στη Σαλαμίνα, ολοένα και αυξάνονται οι φωνές που αντιτίθεται στην προοπτική της υποθαλάσσιας σήραγγας που θα συνδέει το νησί τους με το Πέραμα. Η τοπική κοινωνία είναι πεπεισμένη ότι η ζεύξη θα επιφέρει μεγάλο πλήγμα στο νησί το οποίο, σημειωτέον, στερείται σημαντικών υποδομών και θα αποτελέσει την ταφόπλακα στην υποβάθμισή του. Πολλοί είναι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι θα ’ναι η προέκταση του Περάματος αφού θα χάσει το νησιωτικό του χαρακτήρα, θα μετατραπεί σε χερσόνησο, και θα επιβαρυνθεί περιβαλλοντικά.

Εδώ και δεκαετίες η Σαλαμίνα βιώνει τον ετσιθελισμό και την αυθαιρεσία της εκάστοτε κυβέρνησης που πάντα αποφάσιζε γι’ αυτήν χωρίς αυτήν. Ερήμην της ελήφθησαν αποφάσεις που συνέβαλαν στην υποβάθμισή της, όπως η λειτουργία του ΚΕΛ της Ψυττάλειας, όπου καταλήγουν τα βοθρολύματα του μισού λεκανοπεδίου και οσονούπω και τα λύματα δήμων της Ανατολικής Αττικής, η ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα στον ιστορικό χώρο όπου έγινε η περίφημη ναυμαχία, η μονάδα αεριοποίησης φυσικού αερίου στη Ρεβυθούσα και τα ιχθυοτροφεία που καταστρέφουν το θαλάσσιο περιβάλλον της. Η ζεύξη θα συμπληρώσει το παζλ της υποβάθμισης του ιστορικού νησιού.

22 χρόνια πριν

 

Το θέμα της ζεύξης έχει απασχολήσει εδώ και δεκαετίες το νησί της Σαλαμίνας. Πριν από 22 χρόνια, το 1990, ήταν το βασικό θέμα ημερίδας όπου είχαν λάβει μέρος οι τοπικοί φορείς και παράγοντες. Ανάμεσα στους ομιλητές ήταν και ο τότε κοινοτάρχης Σεληνίων Μάριος Τραυλός ο οποίος είχε παρουσιάσει τις θέσεις του για το έργο της ζεύξης και είχε θέσει ως απαραίτητη προϋπόθεση τη δημιουργία σημαντικών υποδομών στο νησί λόγω της πληθυσμιακής έκρηξης που θα επέφερε η σύνδεση του νησιού με τον Πειραιά. Τότε ο κ. Τραυλός είχε επισημάνει την ανάγκη κατασκευής οδικού και αποχετευτικού δικτύου, σχολικών και νοσοκομειακών μονάδων που στερείται σήμερα το νησί. Αξίζει να σημειωθεί ότι, οι μόνιμοι κάτοικοι ξεπερνούν τις 60.000 ενώ το καλοκαίρι με τους οικιστές ο πληθυσμός υπερβαίνει τις 250.000.

Η ζεύξη «πάγωσε» για να επανέλθει πάλι στο τραπέζι των συζητήσεων επί υπουργίας Κώστα Λαλιώτη. Φαίνεται ότι τα επιχειρήματα που του ανέπτυξε δια ζώσης ο κ. Τραυλός έπεισαν τον τότε υπουργό ΠΕΧΩΔΕ να ξαναβάλει στο συρτάρι το συγκεκριμένο έργο για να έρθει άρον-άρον 15 περίπου χρόνια μετά κι ενώ το νησί εξακολουθεί να παραμένει γυμνό από υποδομές.

Στο πόδι

Η, με συνοπτικές διαδικασίες, επανεκκίνηση του θέματος της ζεύξης από την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών «έπιασε στον ύπνο» την τοπική κοινωνία. Ο Δήμος κατήγγειλε τον Υπουργό ότι ερήμην του χωρίς να λάβει τη γνώμη του Δημοτικού Συμβουλίου, ενέκρινε τη διενέργεια Δημόσιου Διεθνούς Διαγωνισμού με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου για την ανάθεση της Σύμβασης Παραχώρησης. Από τη Διαβούλευση θα καθοριστούν μεταξύ άλλων:

-Η κατασκευή οδικού τμήματος σύνδεσης του Α/Κ Περάματος με την Λ. Σχιστού ώστε να παρακάμπτεται ο Δήμος Περάματος, μήκους περίπου 5χλμ.

-Η κατασκευή του συνδετήριου τμήματος από Α/Κ Παλουκίων μέχρι και τη Βόρεια Παράκαμψη της πόλης της Σαλαμίνας και της σύνδεσής της με την οδό προς Φανερωμένη ενδεικτικού μήκους περίπου 9,5χλμ.

Ως προς τη σκοπιμότητα του έργου, υπάρχουν αρκετά στοιχεία στην υπουργική απόφαση που πλέον δεν υφίστανται εδώ και πολλά χρόνια και περιγράφουν εικόνες του παρελθόντος. Ενδεικτικά αναφέρουμε την παράγραφο 1.2 της απόφασης περί «σημαντικής μείωσης του χρόνου διέλευσης του θαλασσίου τμήματος πρόσβασης στη Σαλαμίνα, από 40 λεπτά που είναι σήμερα, κατά μέσο όρο, σε 4 λεπτά περίπου».

Προφανώς, οι μελετητές δεν γνωρίζουν ότι τα τελευταία 10 χρόνια, πρώτον, οι ουρές χιλιομέτρων που σχημάτιζαν τα αυτοκίνητα μέχρι τα εκδοτήρια έχουν εξαλειφθεί πλήρως λόγω του εκσυγχρονισμού του ακτοπλοϊκού στόλου με αμφίδρομα πλοία και δεύτερον, η διάρκεια της μετακίνησης έχει μειωθεί στα 12 με 15 λεπτά.

Ακόμα, η υπουργική απόφαση κάνει λόγο για μείωση της ατμοσφαιρικής και θαλάσσιας ρύπανσης και περιβαλλοντική αναβάθμιση του νησιού ενώ με τη ζεύξη αναμένεται αύξηση της κυκλοφορίας των οχημάτων, κυρίως των βαρέων. Σε ημερήσια βάση θα ανέβει κατακόρυφα ο αριθμός των διακινουμένων φορτηγών από την υποθαλάσσια σήραγγα που θα καταλήγει στο ανεπαρκές οδικό δίκτυο της Σαλαμίνας.

Υψηλό κόστος

Η απόφαση εστιάζει, στη συνέχεια, στον συνολικό αριθμό των διακινούμενων επιβατών ετησίως στην πορθμειακή γραμμή Περάματος Σαλαμίνος οι οποίοι ανέρχονται, βάσει των στοιχείων του ΟΛΠ, στα 9,8 εκατ. άτομα. Το ζήτημα, όμως, δεν είναι πόσοι επιβάτες μετακινούνται, αλλά ποιος θα εξασφαλίσει εισιτήριο με 0,40 λεπτά και 0,80 λεπτά. Σύμφωνα με τα στοιχεία που διαθέτει η Εν Πειραιεί, το 2011, 1.426.792 επιβάτες μετακινήθηκαν με εισιτήριο 0,40 λεπτά και 708.578 με 0,80.

Το πιο κρίσιμο, όμως, θέμα που απασχολεί τους κατοίκους και τους επισκέπτες του νησιού είναι το κόστος διέλευσής τους από την υποθαλάσσια ζεύξη που, όπως εκτιμάται, θα είναι ασύμφορη όπως ασύμφορη είναι για την πλειοψηφία των διακινουμένων από τη γέφυρα του Ρίου – Αντιρρίου. «Θέλουν να κατασκευάσουν μία ζεύξη που εμείς δεν ζητήσαμε και θα κληθούμε να την πληρώσουμε κι από την τσέπη μας;» είναι το εύλογο ερώτημα που θέτει τοπικός παράγοντας ο οποίος υποστηρίζει ότι το κόστος του έργου θα μετακυλιστεί στις τσέπες των Σαλαμινίων και των οικιστών.

Στο κόστος των διοδίων που θα καλούνται να πληρώσουν οδηγοί και επιβάτες, θα πρέπει να προστεθεί και το κόστος των καυσίμων των ΙΧ που θα καθιστά απαγορευτική τη μετακίνησή τους δια μέσου της υποθαλάσσιας ζεύξης.

Κατασκευαστής δημοσίων έργων μιλώντας στην Εν Πειραιεί εξέφρασε επιφυλάξεις όσον αφορά στην εκδήλωση ενδιαφέροντος από ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες για τον Ανταγωνιστικό Διάλογο (Διαβούλευση) καθώς πολλές από τις μεγαλύτερες που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας δεν διαθέτουν πιστοληπτική ικανότητα λόγω των υπέρογκων χρεών τους από δάνεια παλαιότερων ετών. Κάποιοι, ωστόσο, εκφράζουν αμφιβολίες ακόμα και για τη βιωσιμότητα του έργου.

Εκτόξευση της ανεργίας

Μια σημαντική παράμετρος που δεν έχει υπολογιστεί από το Υπουργείο αλλά είναι ζωτικής σημασίας για την κοινωνία της Σαλαμίνας είναι η απώλεια εκατοντάδων θέσεων εργασίας. Τα πολυμελή πληρώματα των 40 πλοίων που κινούνται στις πορθμειακές γραμμές είναι μόνιμοι κάτοικοι του νησιού. Πρόκειται για 300 περίπου οικογένειες οι οποίες ζουν από τον μισθό των Κοινοπραξιών που δραστηριοποιούνται στη γραμμή.

Σοβαρές ενστάσεις

Ο Περιβαλλοντικός Σύλλογος Σαλαμίνας ΠΕΡΙΒΟΣ έχει εκφράσει τους προβληματισμούς του αλλά και τις ενστάσεις του για το εν λόγω έργο το οποίο κρίνει αφ ενός μεν ως μη αναγκαίο, αφ εταίρου «αποτελεί μια ενέργεια που απειλεί να υποβαθμίσει έντονα και μη αναστρέψιμα, το φυσικό περιβάλλον του νησιού και να γιγαντώσει δυσανάλογα, τον οικιστικό ιστό, καθιστώντας τον απλά μια επέκταση του δομημένου χώρου της όμορης περιοχής του Περάματος».

Πιο συγκεκριμένα, αναφέρει ότι «το έργο αναμένεται να προκαλέσει γεωμετρική αύξηση του αριθμού των μονίμων κατοίκων, σε σύντομο μάλιστα χρονικό διάστημα. Αυτός ο πληθυσμιακός φόρτος, είναι σίγουρο ότι δεν μπορεί να ενταχθεί ομαλά, με δεδομένο ότι οι υποδομές είναι κυριολεκτικά ανύπαρκτες. Το οδικό δίκτυο είναι ανεπαρκές ήδη για την υπάρχουσα κατάσταση και η δυνατότητά του για βελτίωση, είναι σχεδόν μηδενική, λόγω της άναρχης και ασχεδίαστης αρχικής κατασκευής τόσο αυτού όσο και (κυρίως) των οικισμών του νησιού, καθώς πολεοδόμηση υπάρχει μόνο σε ένα πολύ μικρό ποσοστό αυτών. Χαρακτηριστικό είναι και το ότι η αποχέτευση (που ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί), ακόμα και μετά την αποπεράτωσή της θα καταλαμβάνει ένα μικρό μέρος της έκτασης της Σαλαμίνας. Αντίστοιχα προβλήματα υποδομών, θα υπάρξουν και σε θέματα υγείας ή παιδείας».

Ο Σύλλογος εκτιμά ότι η κατασκευή της υποθαλάσσιας σήραγγας δεν θα λύσει κάποια ζωτική ανάγκη του νησιού ενώ θα αυξήσει κατακόρυφα το κυκλοφοριακό φορτίο.

Αύξηση τροχαίων

Η αύξηση της κυκλοφορίας είναι άμεσα συνδεδεμένη και με την αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων στις επικίνδυνες λεωφόρους του νησιού, όπως η Ιπποκράτους, η Φανερωμένης και η Λεωφόρος Αιαντείου όπου αναπτύσσονται υψηλές ταχύτητες και σε ετήσια βάση σημειώνονται δεκάδες σοβαρά τροχαία, ανάμεσά τους κι αρκετά θανατηφόρα. Η τελευταία είναι η λεωφόρος με τα περισσότερα εικονοστάσια στην άκρη του δρόμου για τους ανθρώπους που άφησαν στην άσφαλτο την τελευταία τους πνοή. Τα δεκάδες εικονοστάσια ήταν αυτά που κέντρισαν πριν από χρόνια το δημοσιογραφικό ενδιαφέρον του ανταποκριτή του CNN στην Ελλάδα ο οποίος ασχολήθηκε με την επικινδυνότητα της συγκεκριμένης λεωφόρου και πρόβαλε σχετικό ρεπορτάζ για το ρεκόρ των δυστυχημάτων που οφείλονται στην έλλειψη πεζοδρομίων, στην ελλιπή σήμανση, στις επικίνδυνες διασταυρώσεις και στροφές χωρίς ορατότητα.

Σύμφωνα με την Τροχαία, οι υπάρχουσες υποδομές δεν επαρκούν για να αντεπεξέλθουν στο αυξημένο κυκλοφοριακό φορτίο που θα δεχτεί το νησί με τη λειτουργία της υποθαλάσσιας σήραγγας. Για να μπορέσει να δεχτεί την αυξημένη ροή των οχημάτων απαιτούνται σειρά έργων όπως, διαπλατύνσεις πεζοδρομίων, άνοιγμα οδικών αξόνων, μονοδρομήσεις αλλά και εκτεταμένες ασφαλτοστρώσεις. Ηδη, τις ημέρες των αργιών και τους θερινούς μήνες οι κεντρικές οδικές αρτηρίες παρουσιάζουν πυκνή ροή και τα αυτοκίνητα σχηματίζουν ουρές χιλιομέτρων.

Ο Δήμος Σαλαμίνας

Προς το παρόν η δημοτική αρχή Σαλαμίνας δηλώνει ικανοποιημένη από την ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο ΥΠΟΜΕΔΙ υπό τον υπουργό Μάκη Βορίδη, με τη συμμετοχή των βουλευτών της Β΄Πειραιά, και τη συμφωνία να συσταθεί επιτροπή για την έναρξη διαλόγου μεταξύ των εμπλεκομένων πλευρών. Ο κ. Τσαβαρής, χωρίς να απορρίπτει το έργο, έχει επισημάνει την ανάγκη δημιουργίας των απαιτούμενων υποδομών στο νησί. «Ακόμα και η μονή ζεύξη, αποτελεί άκαιρη επιλογή, αφού το νησί μας έχει πολλά προβλήματα που πρέπει να λυθούν, πριν την υλοποίησή της».

Ο δήμαρχος επιμένει, ωστόσο, στη διενέργεια δημοψηφίσματος προκειμένου να εκφραστεί ο λαός της Σαλαμίνας. «Δεν είναι δημοκρατικό, ούτε ηθικό να αποφασιστεί ένα έργο που θα αλλάξει ριζικά και μόνιμα τη ζωή των δημοτών, χωρίς να έχουν λόγο οι ίδιοι οι δημότες» τονίζει και υπογραμμίζει τη δέσμευση του υπουργού ότι δεν θα υπάρξουν περαιτέρω ενέργειες που θα αφορούν στο έργο, μέχρι την εκλογή νέας Πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου.

«Προηγούνται οι υποδομές» υποστηρίζει αφουγκραζόμενος την τοπική κοινωνία και ο εκδότης της εφημερίδας “Νέα Σαλαμίνα” Μίμης Ροκίδης. Σήμερα, όπως λέει, υπάρχουν σχολεία που στεγάζονται σε αποθήκες. «Δεν υπάρχουν σχολικές αίθουσες για να φιλοξενήσουν τους υπάρχοντες μαθητές. Φανταστείτε τι θα γίνει με την αύξηση του πληθυσμού στο νησί που είναι βέβαιο ότι θα επιφέρει η ζεύξη. Το οδικό δίκτυο δε, είναι σε κακή κατάσταση. Για άλλη μια φορά αποφάσισαν για μας χωρίς εμάς».

 

 

Στο Πέραμα

 

Ο μόνος που… χαίρεται είναι ο Δήμος Περάματος αφού βάσει των ισχυρισμών του δημάρχου Παντελή Ζουμπούλη, θα αποσυμφορηθεί από το κυκλοφοριακό η πόλη του καθώς θα είναι γρήγορη η διέλευση των οχημάτων. Ο Δήμος του δε, ευελπιστεί ότι θα εισπράττει δημοτικό τέλος από την εταιρεία που θα κατασκευάσει και θα εκμεταλλεύεται το έργο ενώ αναμένει ότι με την ευκαιρία αυτή θα ολοκληρωθεί κι ο δεύτερος δρόμος.

 

 

«Διάλογος»

 

Σε επίπεδο περιφερειακής Αυτοδιοίκησης, ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Στέφανος Χρήστου προτάσσει τον διάλογο μεταξύ Κεντρικής Εξουσίας και Αυτοδιοίκησης. «Πρέπει να υπάρξει σοβαρός διάλογος. Η κυβέρνηση αποφασίζει, διατάσσει και περιμένει από τις τοπικές κοινωνίες να της πουν κι ευχαριστώ. Ωστόσο, και οι τοπικές κοινωνίες πρέπει να ωριμάσουν αλλά και η Αυτοδιοίκηση πρέπει να ωριμάσει. Η ανάπτυξη θα περάσει μέσα από τις τοπικές κοινωνίες. Το “δεν” και το “όχι”, ενδεχομένως για μικροκομματικές σκοπιμότητες, δεν είναι η καλύτερη συνταγή. Απαιτείται υπευθυνότητα και σοβαρότητα τώρα που η χώρα βιώνει μια πολύ δύσκολη κατάσταση».

 

Γ. Διαμαντίδης

 

 

«Τον πρώτο και κυρίαρχο λόγο τον έχουν οι πολίτες της Σαλαμίνας για ένα τόσο σημαντικό έργο που θα αλλάξει όλη τη ζωή στο νησί» δήλωσε στην Εν Πειραιεί ο τέως υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, βουλευτής του ΠΑΣΟΚ στη Β’ Πειραιά Γιάννης Διαμαντίδης ο οποίος ζήτησε την αναστολή της διαδικασίας του έργου μέχρι να ψηφιστεί το νέο ρυθμιστικό. «Τίποτα – πρόσθεσε – δεν μπορεί να υλοποιηθεί χωρίς προγενέστερο διάλογο με τον Δήμαρχο και το Δημοτικό Συμβούλιο της Σαλαμίνας. Μόνο έτσι μπορεί το έργο να πραγματοποιηθεί. Θέλω να δηλώσω ξεκάθαρα ότι θα σταθώ δίπλα σε όποια απόφαση πάρει ο λαός της Σαλαμίνας και όχι στην όποια απόφαση πάρει το υπουργείο ερήμην του».

 

Τ. Νεράντζης

 

Ο βουλευτής της ΝΔ Τάσος Νεράντζης τάσσεται υπέρ της διατήρησης του νησιωτικού χαρακτήρα της Σαλαμίνας και της ιστορικότητας του τόπου, ζητώντας υπεύθυνη σχεδίαση και υλοποίηση μεγάλης εκτάσεως έργων υποδομών. «Τίποτε δεν συγχωρείται να γίνει ερήμην της τοπικής κοινωνίας, η οποία έχει τον κυρίαρχο ρόλο και λόγο» υπογραμμίζει ο κ. Νεράντζης.

Ν. Ανανιάδης

Εξαιρετικά επιφυλακτικός με την υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος – Σαλαμίνας εμφανίστηκε στις δηλώσεις του ο δημοσιογράφος, υποψήφιος βουλευτής της ΔΗΜΑΡ στην Α΄Πειραιά και τα Νησιά, Νότης Ανανιάδης. «Αντιλαμβάνομαι, βεβαίως, ότι η ιδέα κατασκευής ενός μεγάλου έργου πάντα γοητεύει. Όμως, οφείλει κανείς να εξετάσει όλες τις παραμέτρους» τονίζει και συνεχίζει: «Μια γέφυρα, έτσι, χωρίς υποδομές και κυρίως εκσυγχρονισμό του οδικού δικτύου του νησιού απλώς θα το επιβαρύνει κυκλοφοριακά. Ενδεχομένως, θα αυξήσει τις αξίες γης, αλλά παράλληλα υπάρχει κίνδυνος να το μετατρέψει σε ένα πυκνοκατοικημένο και υποβαθμισμένο προάστιο της Αθήνας και του Πειραιά. Θέλουν κάτι τέτοιο οι κάτοικοι, μόνιμοι και ημιμόνιμοι, της Σαλαμίνας; Πολύ αμφιβάλλω. Αλλά και σ’ αυτούς που σκέφτονται ότι μια γέφυρα θα εξυπηρετεί τις καθημερινές τους μετακινήσεις από και προς τη Σαλαμίνα, θα συνιστούσα να δουν το παράδειγμα της γέφυρας στο Ρίο – Αντίρριο. Απαραίτητη εκείνη φυσικά, αλλά το κόστος λειτουργίας της έχει φτάσει σε ένα τέτοιο ύψος τα απαραίτητα διόδια που τα παραδοσιακά καραβάκια που ένωναν τις δυο πλευρές έχουν ξαναρχίσει να έχουν σημαντική κίνηση, ενώ μειώνεται η κίνηση στη γέφυρα. Ποιο θα είναι το κόστος των διοδίων μιας γέφυρας από το Πέραμα στη Σαλαμίνα;».

Ο κ. Ανανιάδης είναι επιφυλακτικός και σε ότι αφορά τη βιωσιμότητα του έργου αυτού καθ’ αυτού. «Με την κυκλοφορία των Ι.Χ. να μειώνεται σταθερά, λόγω κρίσης και ταυτόχρονα ιλιγγιώδους αύξησης της τιμής της βενζίνης, εκτιμώ πως δύσκολα θα βρεθεί σοβαρός επενδυτής που θα αναλάβει το ρίσκο της κατασκευής της προσδοκώντας στην εκμετάλλευσή της για κάποιες δεκαετίες. Φοβάμαι έτσι, ότι μιλάμε για ένα προεκλογικό πυροτέχνημα. Για λόγια του αέρα που λέγονται εύκολα λίγο πριν τις κάλπες κι εύκολα ξεχνιούνται μετά».

 

Ν. Μιχαλολιάκος

 

Ο γενικός γραμματέας του Λαϊκού Συνδέσμου Χρυσή Αυγή Νικόλαος Μιχαλολιάκος εκτιμά ότι δεν θα επέλθει ανάπτυξη στο νησί μέσω της ζεύξης εφόσον δεν προηγηθούν έργα υποδομής και τουριστικής προβολής της ιστορικότητας του νησιού.

«Στα πλαίσια του σχεδίου ξεπουλήματος της πατρίδας μας, έφεραν στο προσκήνιο τη ζεύξη Περάματος – Σαλαμίνας. Αυτό το ηρωικό νησί είναι το πιο παραμελημένο από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ. Αντί να απομακρύνουν από τον ιστορικό χώρο της Κυνόσουρας και του Τύμβου των Σαλαμινομάχων όλες τις οχλούσες δραστηριότητες και να αναδείξουν τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας δίνοντας τουριστικό ενδιαφέρον στον τόπο, μιλάνε για ανάπτυξη μέσω μιας ζεύξης που θα κάνει ακόμα πιο απρόσιτη την πρόσβαση λόγω κόστους. Αν δεν γίνουν πρωτίστως υποδομές δεκάδων εκατομμυρίων, η τοπική κοινωνία θα μαραζώσει. Τα χρήματα των διοδίων θα φυγαδεύονται στη Γερμανία, την Κίνα ή όπου αλλού έχει έδρα η κατασκευάστρια εταιρεία που θα εκμεταλλεύεται για δεκαετίες το έργο και στους ντόπιους νταβατζήδες συνεταίρους τους. Τα θανατηφόρα τροχαία θα πολλαπλασιαστούν, η λαθρομετανάστευση θα εκτιναχτεί μαζί και η εγκληματικότητα αφού το ένα και μοναδικό αστυνομικό τμήμα δεν διαθέτει το ανάλογο προσωπικό και τα μέσα».

 

 

Μονόδρομος η ανάδειξη της ιστορίας

 

Στο ίδιο μήκος κύματος και άλλες φωνές που υποδεικνύουν τον έναν και μοναδικό, όπως λένε, «δρόμο» για την ανάπτυξη της Σαλαμίνας. «Είναι η ιστορική μας ταυτότητα, είναι η ανάδειξη της αρχαιολογικής μας κληρονομιάς και η προσέκλυση επισκεπτών από όλο τον πλανήτη. Εκεί πρέπει να επικεντρώσουμε το ενδιαφέρον μας όσοι αγαπάμε το νησί μας και θέλουμε να συμβάλουμε στην ανάπτυξή του».

 

 

© 2011 Έν Πειραιεί Powered By Webproviders.gr

Scroll to top
casus telefon
telefon dinleme programı
telefon dinleme
casus telefon
telefon dinleme
telefon dinleme programı