You Are Here: Home » ΝΑΥΤΙΛΙΑ » “Προτιμώ τις ιδιωτικοποιήσεις από τα ελλείμματα”

“Προτιμώ τις ιδιωτικοποιήσεις από τα ελλείμματα”

Με εκπροσώπους της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας συναντήθηκε ο ΥΝΑ Μ. Βαρβιτσιώτης. Η συζήτηση επικεντρώθηκε στη στρατηγική αξιοποίησης των λιμανιών και ιδιαίτερα εκείνων του Πειραιά και Θεσσαλονίκης. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι το μοντέλο των ιδιωτικοποιήσεων προτιμάται αφενός για να μειωθεί το δημόσιο χρέος, ενώ αποτελεί αφετέρου αναπτυξιακό εργαλείο προς όφελος της κοινωνίας. «Προτιμώ τις ιδιωτικοποιήσεις παρά να φορτώνουμε ελλείμματα από δανεικά στις πλάτες όλης της κοινωνίας. Η συνταγή των περικοπών των μισθών και της υπερφορολόγησης απέτυχε», σημείωσε χαρακτηριστικά. Παράλληλα, σύμφωνα πάντα με το δελτίου Τύπου του Υπουργείου, επεσήμανε ότι κυρίαρχη πολιτική του υπουργείου είναι η διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος, σημειώνοντας ότι αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσα από αναβαθμισμένα λιμάνια,τόσο σε αξία όσο και επενδύσεις. Ο κ. Βαρβιτσιώτης, ακούγοντας με προσοχή τις επιφυλάξεις των εκπρόσωπων της Ομοσπονδίας για τη στρατηγική των ιδιωτικοποιήσεων των λιμανιών, εξέφρασε την κατανόηση του στις ανησυχίες των εργαζομένων, τόνισε, όμως, ότι βασική του αρχή σε κάθε περίπτωση είναι η διασφάλιση των θέσεων εργασίας.«Μπορεί σε ορισμένα θέματα να έχουμε διαφορετική θεώρηση, αλλά με κοινή λογική μπορούμε να αντιμετωπίσουμε προβλήματα και να συνεννοηθούμε στα μικρά ή στα μεγάλα που θα συναντήσουμε μπροστά μας», κατέληξε χαρακτηριστικά.

Aπό την άλλη η ΟΜΥΛΕ υποστηρίζει ότι εξέφρασε την πλήρη αντίθεσή της στα σχέδια ιδιωτικοποίησης των ΟΛΠ, ΟΛΘ και των άλλων Λιμανιών, τόσο με τη μέθοδο της πώλησης του μετοχικού κεφαλαίου, όσο και με την πολιτική των παραχωρήσεων κατά τα πρότυπα της COSCO.

Συγκεκριμένα επισημάνθηκε ότι :

  • Η ιδιωτικοποίηση των ΟΛΠ, ΟΛΘ θα στερήσει από την οικονομία το συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας μας για την ανάπτυξη στους τομείς του Τουρισμού, της Ακτοπλοΐας, των Μεταφορών, καθώς και της διαχείρισης του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου.
  • Οι ΟΛΠ, ΟΛΘ είναι διαχρονικά κερδοφόροι οργανισμοί, οι οποίοι έχουν πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις με Ίδια Κεφάλαια, χωρίς καμία επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού.
  • Τα Λιμάνια προσφέρουν κοινωνικό έργο και συντελούν στην αρμονική σχέση Λιμάνι-Πόλη. Η ιδιωτικοποίηση, όπως έχει αποδειχθεί και στο μοναδικό ευρωπαϊκό προηγούμενο του Λίβερπουλ, επί εποχής Θάτσερ, θα επιφέρει καταστροφικές επιπτώσεις για την πόλη και τους πολίτες.
  • Επίσης, επισημάνθηκαν οι αρνητικές διαπιστώσεις από την τρίχρονη εμπειρία παραχώρησης του Προβλήτα ΙΙ στην COSCO, τόσο στο θέμα του Δημόσιου Ελέγχου και του Δημόσιου Οφέλους, όσο και στο καθεστώς των εργασιακών σχέσεων. Ο Προβλήτας ΙΙ της COSCO αποτελεί μοναδική περίπτωση λιμένα, σύμφωνα με έκθεση της ΕΕ, που δεν υπάρχουν εργασιακές σχέσεις και δεν επιτρέπεται η συνδικαλιστική έκφραση.

Τέλος κατατέθηκε η διαφωνία, με τη μεθόδευση της φιλικής διευθέτησης, για την επέκταση της COSCO στο δυτικό μέτωπο, όσο και στην προκλητική μεθόδευση της ακύρωσης του εγγυημένου τιμήματος.

Ο Υ.Ν.Α υπεραμύνθηκε της πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων, με τη λογική πουλάμε τα ασημικά για να εξυπηρετήσουμε τους δανειστές, όπως επιτάσσει η αδιέξοδη μνημονιακή πολιτική, στερώντας έτσι από τη χώρα κάθε προοπτική ανάπτυξης.

Η ΟΜ.Υ.Λ.Ε θα συνεχίσει τον ΑΓΩΝΑ με υπευθυνότητα και τεκμηριωμένες θέσεις, πολιτικές και νομικές παρεμβάσεις στην Ελλάδα και την Ευρώπη, με αδιαπραγμάτευτη αγωνιστικότητα για την αποτροπή των ιδιωτικοποιήσεων και την διασφάλιση του Δημόσιου Χαρακτήρα των Λιμανιών, καθώς και την απασχόληση με θεσπισμένες εργασιακές σχέσεις μέσω ΣΣΕ και Κανονισμών Εργασίας.

© 2011 Έν Πειραιεί Powered By Webproviders.gr

Scroll to top
casus telefon
telefon dinleme programı
telefon dinleme
casus telefon
telefon dinleme
telefon dinleme programı