You Are Here: Home » ΒΟΥΛΗ-ΚΟΜΜΑΤΑ » «Να πιέσουμε για συνεχή παγκόσμια κοινή δράση για την καταπολέμηση της πειρατείας» – Εισήγηση Καρύδη επί του Σχεδίου Νόμου για τους ένοπλους φρουρούς στα εμπορικά πλοία

«Να πιέσουμε για συνεχή παγκόσμια κοινή δράση για την καταπολέμηση της πειρατείας» – Εισήγηση Καρύδη επί του Σχεδίου Νόμου για τους ένοπλους φρουρούς στα εμπορικά πλοία

«Να πιέσουμε για συνεχή παγκόσμια κοινή δράση για την καταπολέμηση της πειρατείας» – Εισήγηση Καρύδη επί του Σχεδίου Νόμου για τους ένοπλους φρουρούς στα εμπορικά πλοία

 

Κατά τη εισήγησή του στην Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης επί του Σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, για την παροχή Υπηρεσιών Ασφαλείας από ένοπλους φρουρούς σε εμπορικά πλοία ο βουλευτής Δημήτρης Καρύδης τόνισε τα εξής:

«Στις σημερινές συνθήκες κρίσης της ελληνικής οικονομίας που όλοι οι κλάδοι δοκιμάζονται σκληρά, πιστεύουμε ότι η ελληνική ναυτιλία μπορεί να συνεχίσει να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην απασχόληση, τα εισοδήματα και την ανάπτυξη της οικονομίας αρκεί να αντιμετωπίσουμε με υπεύθυνη και σοβαρή στάση, προβλήματα που δημιουργούν εμπόδια.

Η Ελλάδα είναι ηγετική δύναμη στην Παγκόσμια Ναυτιλία. Η Ελληνική σημαία κυματίζει σε 4.200 περίπου πλοία και αντιπροσωπεύει το 8,2% του παγκόσμιου στόλου και το 15,2 % σε ολική χωρητικότητα.

Συνολικά η ελληνική ναυτιλία, προσφέρει 15 με 19 δισεκατομμύρια €, σε συνάλλαγμα, στην Ελληνική οικονομία.

Σήμερα, πάνω από 400.000 έλληνες εργαζόμενοι απασχολούνται στα πλοία, στις ναυτιλιακές εταιρίες και σε άλλους τομείς της οικονομίας που άμεσα ή έμμεσα εξαρτώνται από την ναυτιλία.

Όλα αυτά συνηγορούν υπέρ μιας ολοκληρωμένης πολιτικής στον τομέα αυτό με συστηματική και σοβαρή αντιμετώπιση των προβλημάτων.

Εισηγούμαι ένα σημαντικό νομοσχέδιο το οποίο συμβάλει στην προστασία των ναυτικών και του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου, από που τους κινδύνους της πειρατείας που αναπτύχθηκε τα τελευταία πέντε χρόνια, ως διεθνές έγκλημα σε ορισμένες θαλάσσιες περιοχές του πλανήτη, με επίκεντρο τον Ινδικό Ωκεανό, τον Κόλπο του Άντεν, τη Σομαλία.

Είναι γεγονός ότι παρά τις προσπάθειες που καταβάλει η Διεθνής Κοινότητα, και η Ευρωπαϊκή Ένωση με την επιχείρηση «ΑΤΑΛΑΝΤΑ» προκειμένου να αναπτυχθεί δύναμη αποτροπής, με την παρουσία Πολεμικών Πλοίων στις προαναφερόμενες περιοχές για την αντιμετώπιση και την εξάλειψη της πειρατείας, τα αποτελέσματα δεν ήταν τα αναμενόμενα. Δυστυχώς το εγκληματικό αυτό φαινόμενο διαρκώς μεγεθύνεται.

Είναι δε, σε όλους γνωστό ότι η Ελλάδα συμμετέχει σ’ αυτές τις επιχειρήσεις με ελληνικό πολεμικό πλοίο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία το 2010 οι πειρατικές επιθέσεις στις προαναφερόμενες θαλάσσιες περιοχές, ανήλθαν σε 210. Τα κέρδη των πειρατών έφθασαν τα 150 εκατομμύρια δολάρια.

4.185 ναυτικοί υπέστησαν ένοπλη επίθεση, 1.090 κρατήθηκαν αιχμάλωτοι περνώντας απίστευτη ταλαιπωρία και 516 χρησιμοποιήθηκαν ως ανθρώπινες ασπίδες.

Ο απολογισμός για τα πλοία με ελληνική σημαία αφορά 15 επιθέσεις. Δύο (2) από αυτά κατελήφθησαν από τους πειρατές και δόθηκαν λύτρα για την απελευθέρωσή των ναυτικών, χωρίς ευτυχώς την απώλεια ανθρώπινης ζωής ελλήνων ή άλλων ναυτικών.

Τα μεγάλα προβλήματα στις επικίνδυνες αυτές θαλάσσιες περιοχές, ώθησαν μεγάλες Ναυτιλιακές Δυνάμεις έχοντας ως βάση την Σύμβαση του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας και τις βέλτιστες πρακτικές Διαχείρισης του ΙΜΟ, να διαμορφώσουν το κατάλληλο νομικό πλαίσιο για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση της πειρατείας , των ένοπλων ληστειών και των καταλήψεων πλοίων.

Παράλληλα ο Διεθνής κώδικας για την ασφάλεια των πλοίων και των λιμενικών εγκαταστάσεων / ISPS Code και οι εγκύκλιοι 1405, 1406, 1408 του IMO, αποτελούν οδηγό για την παροχή υπηρεσιών ένοπλων φρουρών σε ναυτιλιακές εταιρείες.

Στο πλαίσιο αυτό κρίθηκε αναγκαία η προσαρμογή των Εθνικών Νομοθεσιών και η διαμόρφωση εθνικής πολιτικής από κάθε χώρα, σε ότι αφορά την χρήση ένοπλης προστασίας επί των πλοίων που φέρουν τη σημαία τους και διαπλέουν στις επικίνδυνες περιοχές, ή πλοίων με ξένη σημαία που ελλιμενίζονται στα λιμάνια τους αλλά και την διευκόλυνση μετακίνησης του οπλισμού, από και προς τα λιμάνια τους.

Μέχρι σήμερα εννέα (9) χώρες, η Δανία, η Νορβηγία, η Φιλανδία, η Σουηδία, η Ιταλία, η Ισπανία, η Πορτογαλία, η Κύπρος και το Ηνωμένο Βασίλειο, έχουν θεσπίσει ή δρομολογήσει, την εφαρμογή της απαραίτητης νομοθεσίας για την ανάθεση της προστασίας της ζωής των ναυτικών, των πλοίων και των φορτίων, σε ένοπλους φρουρούς.

Ήρθε λοιπόν η ώρα και η στιγμή εμείς που αποτελούμε την Ηγετική Δύναμη στην παγκόσμια Ναυτιλία, να πράξουμε το ίδιο. Να προσαρμόσουμε τη νομοθεσία μας στις νέες διεθνείς συνθήκες.

Με το παρόν νομοσχέδιο καλύπτουμε ένα μεγάλο κενό, αξιοποιώντας την διεθνή εμπειρία. Προφυλάσσουμε και προστατεύουμε τους έλληνες ναυτικούς, την ελληνική σημαία, τα πλοία και τα φορτία που μεταφέρουν. Κρατάμε ψηλά την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής σημαίας και την εμπιστοσύνη των ναυλωτών στα πλοία μας.

Σε διαφορετική περίπτωση, θα υποστούμε σημαντικό πλήγμα με την αλλαγή σημαίας σε πολλά από τα πλοία της Ποντοπόρου Ελληνικής Ναυτιλίας.

Ο εφοπλιστικός κόσμος της χώρας, αναμένει την ψήφιση και την γρήγορη εφαρμογή του. Οι ναυτικοί μας μέσω της Π.Ν.Ο. παρά τις όποιες επιφυλάξεις τους, αναγνωρίζουν την ανάγκη προστασίας των ναυτικών μας, κατά την διέλευση των περιοχών υψηλού κινδύνου. Προκρίνουν βέβαια την κρατική προστασία, πράγμα που βέβαια είναι ανέφικτο στο σύνολό του.

Έχουμε πλήρη συναίσθηση ότι δεν πρόκειται μόνη η χώρα μας να εξαλείψει το φαινόμενο της πειρατείας. Νιώθουμε όμως ότι με το παρόν νομοσχέδιο, αναλαμβάνουμε να υλοποιήσουμε την αναγκαία καταστατική υποχρέωσή μας απέναντι στους ναυτικούς μας και την ελληνική ναυτιλία.

Η χώρα μας δεν πρέπει να επαναπαυθεί με την ψήφιση του Νόμου. Αντίθετα, είναι απαραίτητο, να πιέσουμε για μια συνεχή παγκόσμια κοινή δράση στα πλαίσια του Ο.Η.Ε. , του Ι.Μ.Ο. και της Ε.Ε. για την καταπολέμηση της πειρατείας».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

© 2011 Έν Πειραιεί Powered By Webproviders.gr

Scroll to top
casus telefon
telefon dinleme programı
telefon dinleme
casus telefon
telefon dinleme
telefon dinleme programı