You Are Here: Home » Κεντρικα Νεα » “Κινητή οικολογική βόμβα το ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ”

“Κινητή οικολογική βόμβα το ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ”

“Κινητή οικολογική βόμβα το ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ”

Υπερήλικο, μη ασφαλές και επικίνδυνο ήταν το βυθισμένο δεξαμενόπλοιο ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ σύμφωνα με την Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Ε.Ν. Η ΠΕΝΕΝ κάνει λόγο για τραγική καθυστέρηση και πρωτοφανή ανεπάρκεια των κρατικών αρχών στην αντιμετώπιση της θαλάσσιας οικολογικής καταστροφής στο Σαρωνικό. Ζητά να γίνει εξονυχιστικός έλεγχος από ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες κυρίως για την κατάσταση του πλοίου, τις συνθήκες και τα αίτια της βύθισής του καθώς και τους λόγους που απέτρεψαν από κάθε έλεγχο την πετρελαιοκηλίδα που προκάλεσε πρωτοφανή θαλάσσια ρύπανση και καταστροφή.

Ακόμα η ανακοίνωση αναφέρει τα εξής:

“Η βύθιση του μικρού Δ / Ξ« ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ »της ναυτιλιακής εταιρείας του Θ. Κουντούρη που είχε αγκυροβολήσει στο Βόρειο τμήμα του αγκυροβίου του Πειραιά προκαλεί τεράστια και αδιάκριτα ερωτηματικά» τονίζει.

Το πλοίο αποβιβάστηκε επιφορτώθηκε στις πρωινές ώρες της 10/9/2017 από τα αέρια του Ασπροπύργου (ΕΛΠΕ) μεταφέροντας 2.200 μετρικούς τόνους μαζούτ και 370 μετρικών τόνων πετρελαίου εσωτερικής καύσης πλοίων. Το πλοίο φέρεται να επέβαναν 2 μέλη του σκάφους σε σύνολο 11 … ..

Οι δύο Ναυτικοί που επέβαιναν στο πλοίο διασώθηκαν την τελευταία στιγμή από το ρυμουλκό που είχε προσεγγίσει την περιοχή βύθισμα του πλοίου. Να σημειωθεί ότι στην περιοχή επικρατούσαν πολύ καλές καιρικές συνθήκες.

Να υπογραμμίσουμε επίσης ότι το πλοίο ήταν κατασκευασμένο το 1972 με χωρητικότητα 3205 τόνων. Υπερήλικο το οποίο όπως αποδείχθηκε ήταν εξαιρετικά επικίνδυνο για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας ενώ σύμφωνα με διάφορες αναφορές και καταγγελίες στο μηχανοστάσιο όπου σημειώθηκε η εισροή των υδάτων έφερε διάφορα τυχαία παπάκια με σκοπό να κλείσουν τις οπές που ανοίγουν !!!

Επίσης η ανακοίνωση του ΥΕΝ σχετικά με τη βύθιση του πλοίου έγινε μετά από 13 ώρες, ενώ στην ίδια αυτή ανακοίνωση όλως περιέργως αυτό που βγάζει μάτι είναι η βεβιασμένη αναφορά ότι όλα τα πιστοποιητικά του πλοίου είχαν ελεγχθεί και βρέθηκαν εντάξει !!

Ταυτόχρονα γεννήθηκαν σοβαρά ερωτηματικά όπως ότι ενώ το πλοίο ήταν φορτωμένο και έπρεπε να υπάρχει πλήρες προσωπικό του πληρώματος, αντίθετα δεν υπήρχαν 9 από τα 11 μέλη του σκάφους !!

Ταυτόχρονα οι προδιαγραφές των πλοίων αυτής της ηλικίας, σε συνδυασμό με τη μεταφορά και επεξεργασία πετρελαιοειδών μέσα και γύρω από το λιμάνι του Πειραιά, καθιστούν εξαιρετικά επικίνδυνες για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και ειδικότερα για την πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης σε περίπτωση ναυτικού ατυχήματος.

Σε ότι αφορά τη βύθιση του πλοίου, η ανεπάρκεια σχεδιασμού – οργάνωσης και κυρίως των μέσων για τη μείωση της θαλάσσιας ρύπανσης και κατά συνέπεια της οικολογικής καταστροφής που σημειώθηκε στη Σαλαμίνα, αλλά και σε μεγάλο μέρος της παραλιακής ακτογραμμής του Πειραιά, έχει αποδείξει την αδυναμία του πλοίου.

Αποτέλεσμα αυτής της έλλειψης είναι το γεγονός ότι το πετρέλαιο έπληξε ακόμα και το κεντρικό τμήμα των ακτών του Πειραιά, όπως το Πειραϊκή, η Φρεατύδα κ.α.

Οι ευθύνες της κυβέρνησης και του ΥΕΝ σχετικά με τα αδιαμφισβήτητα προβλήματα που σχετίζονται με την ασφάλεια του συγκεκριμένου πλοίου σε συνδυασμό με την πλήρη αποτυχία που σημειώθηκε στην μη επέκταση του πετρελαιοκηλίδου και την οικολογική καταστροφή κατέδειξε για άλλη μια φορά πόσο μικρή είναι η σημασία που αποδίδεται στη μη αποδοχή εφοπλιστών και μέσω ανεπαρκών και αναποτελεσματικών ελέγχων, διασφαλίζεται η χρησιμοποίηση πλοίων που αποτελούνται από κινητές οικολογικές βόμβες που είναι έτοιμες σε κάθε στιγμή να προκαλέσουν ανεπανόρθωτη π ριβαλλοντική καταστροφή !!!

Η Υπουργός Ε.Ν. παρέμεινε ακλόνητος στο ταξίδι του στο Λονδίνο και στις συναντήσεις του με τους εκπροσώπους του εφοπλιστικού κεφαλαίου εκεί για να συζητήσει μαζί τους την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεών τους και ότι η ΔΟΕ έδρασε άμεσα και αποτελεσματικά »και ότι« έχει ελεγχθεί κατά 90 έως 95% της πετρελαιοκηλίδας »ενώ μόλις σήμερα ανακοινώθηκε ότι θα γίνει συνάντηση με υπηρεσιακούς παράγοντες και άλλα υs φορείς, δηλαδή 4 ημέρες μετά από το τραγικό συμβάν.

Τα συμπεράσματα οφείλουν να βγάλουν ο λαός και οι κάτοικοι της Σαλαμίνας και του Πειραιά, που για μια τριήμερα βιώνουν την οσμή και την καταστροφή των ακτών τους !!

Η ΠΕΝΕΝ απαιτεί να γίνεται εξονυχιστικός έλεγχος από ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες κυρίως για την κατάσταση του πλοίου, τις συνθήκες και τα αίτια της εκτίνασής του καθώς και τους λόγους που απέτρεπαν από κάθε έλεγχο την πετρελαιοκηλίδα που προκάλεσε πρωτοφανή θαλάσσια ρύπανση και καταστροφή ».

 

 

© 2011 Έν Πειραιεί Powered By Webproviders.gr

Scroll to top
casus telefon
telefon dinleme programı
telefon dinleme
casus telefon
telefon dinleme
telefon dinleme programı