You Are Here: Home » Κεντρικα Νεα » Υπουργείο Ναυτιλίας: “Καθαρός ο Σαρωνικός”

Υπουργείο Ναυτιλίας: “Καθαρός ο Σαρωνικός”

Υπουργείο Ναυτιλίας: “Καθαρός ο Σαρωνικός”

Οι τελικές μετρήσεις που έκανε το ΕΛΚΕΘΕ στο Σαρωνικό Κόλπο, για να εκτιμήσει τα αποτελέσματα που είχε η επιχείρηση απορρύπανσης του Σαρωνικού Κόλπου, μετά το ναυάγιο του Αγία Ζώνη ΙΙ, παρουσιάστηκαν σε συνέντευξη Τύπου στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Στη συνάντηση συμμετείχαν ο Υπουργός Παναγιώτης Κουρουμπλής, ο Υφυπουργός Νεκτάριος Σαντορινιός, ο Γενικός Γραμματέας Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Διονύσης Τεμπονέρας, ο τέως Γενικός Γραμματέας Ναυτιλίας Διονύσης Χαράλαμπος Καλαματιανός, ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος Αντιναύαρχος ΛΣ Σταμάτης Ράπτης, ο Β΄ Υπαρχηγός Αντιναύαρχος ΛΣ Θανάσης Ντούνης, ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Θαλασσίου Περιβάλλοντος Πλοίαρχος ΛΣ Γιώργος Μαραγκός και υπηρεσιακοί παράγοντες. Τα αποτελέσματα παρουσίασαν ο πρόεδρος του ΕΛΚΕΘΕ Σπύρος Μαυράκος, ο Διευθυντής του Ινστιτούτου Ωκεανογραφίας Βασίλης Λυκούσης και εξειδικευμένα στελέχη του Κέντρου.
Ο κ. Κουρουμπλής υποστήριξε ότι “έπειτα από μια γιγαντιαία προσπάθεια που κάναμε, μετά το ναυάγιο, πέραν των μέτρων που ελήφθησαν για την πετρέλευση και την ηλικία των πλοίων, η αντιμετώπιση που έγινε από όλους, μας ο σωστός συντονισμός, είχε ως αποτέλεσμα μέσα σε περίπου τρεις μήνες, επί της ουσίας, να προλάβουμε καταστάσεις που αν δεν προλαβαίναμε, θα ήθελαν πολύ περισσότερο χρόνο για να ιαθούν.

Ο κ. Σαντορινιός δήλωσε ότι τα συμπεράσματα που προκύπτουν αποδεικνύουν ότι οι παραλίες, η θάλασσα, ο βυθός αλλά και το βένθος είναι καθαρά από τα κατάλοιπα που άφησε πίσω του το Αγία Ζώνη ΙΙ.  “Ποτέ ξανά, όσα ναυάγια κι αν φέρει κανείς στη μνήμη του, δεν έχει γίνει μια τέτοια ολοκληρωμένη και επιστημονική παρακολούθηση των επιπτώσεων της διαρροής πετρελαιοειδών στο θαλάσσιο οικοσύστημα”.

Ο κ. Μαυράκος χαρακτήρισε τη βύθιση και τη ρύπανση που ακολούθησε «συμβάν», και ανέλυσε τις συστηματικές μετρήσεις που έγιναν. Όπως είπε «το γενικό συμπέρασμα από την επιστημονική μελέτη του ΕΛΚΕΘΕ είναι ότι οι κύριες επιπτώσεις του ατυχήματος περιορίστηκαν στην παράκτια ζώνη, ιδιαίτερα στις περιοχές Σαλαμίνας, Γλυφάδας και Ελληνικού, και μόνο για την περίοδο των τριών πρώτων μηνών μετά τη διαρροή του πετρελαίου. Μετά το Δεκέμβριο του 2017 φαίνεται ότι σε όλη την ακτογραμμή, δεν υπήρχαν σημαντικά ευρήματα σε ότι αφορά την παρουσία πετρελαϊκών υδρογονανθράκων. Οι θαλάσσιοι οργανισμοί φαίνεται ότι δεν έχουν επηρεαστεί ενώ δεν βρέθηκαν ενδείξεις βιο-συσσώρεσης ρυπογόνων ουσιών που προέρχονται από το ναυάγιο. Σε ότι αφορά το θαλάσσιο πυθμένα τόσο από τις υποβρύχιες βιντεοσκοπήσεις σε βάθη από τρία έως 20 μέτρα όσο και από τα δείγματα ιζημάτων που συλλέχθηκαν σε επιλεγμένα σημεία, σε μεγαλύτερα βάθη, (έως 92 μέτρα) δεν διαπιστώθηκε η ύπαρξη καταλοίπων πετρελαιοειδών».
Στις ερωτήσεις που ακολούθησαν ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε ότι έχει επιβληθεί στην εταιρία του Αγία Ζώνη ΙΙ το ανώτατο προβλεπόμενο πρόστιμο για ρύπανση, που είναι 1,2 εκατομμύριο ευρώ. Σημείωσε ότι σε άλλα ναυάγια, αντίστοιχα του Αγία Ζώνη ΙΙ, όπως η περίπτωση του Α1, το πρόστιμο ήταν μόλις 150.000 ευρώ. Επίσης διερωτήθη γιατί σε προηγούμενα ναυάγια, με την ίδια ρύπανση, δεν εκλήθη το IOPC Funds να πληρώσει αποζημιώσεις, παρά το ότι η Ελλάδα είναι πολλά χρόνια τώρα μέλος του. Τέλος οι εκπρόσωποι του ΕΛΚΕΘΕ δήλωσαν ότι το κόστος της εργασίας τους καλύφθηκε από το IOPC Funds.

 

© 2011 Έν Πειραιεί Powered By Webproviders.gr

Scroll to top
casus telefon
telefon dinleme programı
telefon dinleme
casus telefon
telefon dinleme
telefon dinleme programı