You Are Here: Home » Κεντρικα Νεα » Το τραμ… στο πέρασμα της Κασσάνδρας

Το τραμ… στο πέρασμα της Κασσάνδρας

Το τραμ… στο πέρασμα της Κασσάνδρας

Κόλαφος η αυτοψία του μηχανικού της Περιφέρειας Αττικής που αναφέρει φθορές και βλάβες -Το ΙΝΚΑ έθεσε προ των ευθυνών τους Υπουργό, Περιφερειάρχη Αττικής, Αντιπεριφερειάρχη και Δήμαρχο Πειραιά για την ασφάλεια της ζωής των πολιτών

Ενώ η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και το Υπουργείο Μεταφορών διαβεβαιώνουν ότι η έλευση του τραμ στον Πειραιά είναι θέμα χρόνου, αυτοψία του μηχανικού της Περιφέρειας Αττικής τινάζει το έργο στον αέρα, αφού βγάζει επικίνδυνη τη γέφυρα (κατασκευής 1966-’67) που συνδέει τη Γρηγόρη Λαμπράκη με την Πειραιώς, από όπου θα διέρχονται οι συρμοί. Εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα είχαν διατυπωθεί έντονες επιφυλάξεις για την καταλληλότητα της γέφυρας αφού τα προβλήματα στατικότητας φαίνονται δια γυμνού οφθαλμού, ωστόσο, ο αρμόδιος Υπουργός διαβεβαίωνε στη Βουλή ότι δεν τίθεται κανένα απολύτως θέμα ασφάλειας.

Το ΙΝΚΑ, ωστόσο, στις 3 Δεκεμβρίου 2018, ζήτησε εγγράφως από τον Υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, την Περιφερειάρχη Αττικής Ρένα Δούρου, τον Αντιπεριφερειάρχη Πειραιώς Γιώργο Γαβρίλη, τον Δήμαρχο Γιάννη Μώραλη και τον ΟΑΣΠ να μεριμνήσουν για τον άμεσο επανέλεγχο για τη στατική επάρκεια της γέφυρας, την ασφάλεια και το εδαφικό υπόστρωμα φέρνοντας ως παράδειγμα μάλιστα, την πρόσφατη κατάρρευση της γέφυρας Μοράντι στην Γένοβα στην Ιταλία – ενώ είχαν προηγηθεί επανειλημμένες  καταγγελίες πολιτών κ.λπ. φορέων.

«Κατά την άποψη δικών μας τεχνικών συμβούλων ο μακροσκοπικός έλεγχος (δια γυμνού οφθαλμού) των βάθρων εδράσεως, των δοκών και σεισμικών συνδέσμων και η ανυπαρξία γεωτεχνικού ελέγχου του εδάφους εδράσεως αποκαλύπτει εικόνα μειωμένης δομικής επάρκειας και απαιτεί περαιτέρω και λεπτομερέστερο έλεγχο» τόνιζε στην επιστολή του ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτών Γεώργιος Λεχουρίτης καλώντας τους αρμόδιους να μεριμνήσουν για την άμεση διενέργεια των απαραίτητων εργασιών επισκευής της Γέφυρας προ της έναρξης διέλευσης των συρμών του Τραμ – ακόμα και αν είναι δοκιμαστικές – δεδομένου ότι το βάρος των συρμών και οι συνδεόμενοι με αυτό κραδασμοί μπορεί να προκαλέσουν ανεπανόρθωτες ζημίες ή και θύματα, αφού η περιοχή είναι ιδιαίτερα πολυσύχναστη από ανθρώπους και οχήματα».

Η αυτοψία

Κατά την αυτοψία, όπως αναφέρει, ο κος Ρηγόπουλος, διαπιστώθηκε πληθώρα ορατών βλαβών σε δομικά στοιχεία της γέφυρας από οπλισμένο σκυρόδεμα. Ειδικότερα:

-Εκτεταμένη εμφάνιση αποφλοιωμένων επιφανειών σκυροδέματος σε προβόλους, πλάκες, δοκούς, βάθρα και υποστυλώματα.

-Αποσαθρωμένα και αποκολλημένα τμήματα σκυροδέματος σε δομικά σημεία της γέφυρας.

-Υπαρξη κενών και φωλιών σε σημεία έντονα φθαρμένου σκυροδέματος αλλά και λόγω ατελειών κατά τη φάση της κατασκευής.

-Εντονα διαβρωμένοι σιδηροί οπλισμοί στα σημεία όπου αυτοί έχουν αποκαλυφθεί. Μακροσκοπικά εκτιμάται ότι η οξείδωση του χάλυβα έχει οδηγήσει σε αρκετές περιπτώσεις στη μείωση της ενεργής διατομής του.

-Αποτίναξη του σκυροδέματος και διάβρωση του οπλισμού στη βάση κάποιων υποστυλωμάτων.

Βάσει αυτών των διαπιστώσεων ο μηχανικός της Περιφέρειας εκτιμά ότι τα δομικά στοιχεία της γέφυρας υπόκεινται στη δράση του φαινομένου της ενανθράκωσης του σκυροδέματος και της διάβρωσης των οπλισμών. Η έκταση του φαινομένου δύναται να εκτιμηθεί με την εφαρμογή ειδικής μεθοδολογίας. «Οι διαφορετικού εύρους ορατές βλάβες που εντοπίζονται σε διάφορα σημεία των δομικών στοιχείων της γέφυρας, δημιουργούν την εικόνα πολλαπλότητας των προβληματικών περιοχών. Ειδικά, όμως, το φαινόμενο της αποκόλλησης τμημάτων σκυροδέματος και διάβρωσης του σιδηρού οπλισμού εμφανίζεται ιδιαίτερα έντονο σε θέσεις πλησίον των αρμών συστολοδιαστολής όπου τα μεγάλα ποσοστά υγρασίας του σκυροδέματος (πιθανόν λόγω αναποτελεσματικής αποστράγγισης ομβρίων) είναι πλέον επιβαρυντικά για την εξέλιξη της ενανθράκωσης και της περαιτέρω διάβρωσης των οπλισμών.

Ο Διευθυντής Τεχνικών Εργων της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά Αθ. Μοσχολέας έχει ενημερώσει τόσο την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, την τεχνική εταιρεία ΘΕΜΕΛΗ, όσο και τον Δήμο Πειραιά δεδομένου, όπως λέει, η συντήρηση του συγκεκριμένου οδικού τμήματος ανήκει στο αρμόδιο τεχνικό του Τμήμα.

Δημοσιεύτηκε στο χθεσινό φύλλο Εν Πειραιεί στην Ελεύθερη Ωρα

© 2011 Έν Πειραιεί Powered By Webproviders.gr

Scroll to top
casus telefon
telefon dinleme programı
telefon dinleme
casus telefon
telefon dinleme
telefon dinleme programı