You Are Here: Home » Κεντρικα Νεα » Σαλαμίνα: Ανοχύρωτη εν όψει της υποθαλάσσιας ζεύξης

Σαλαμίνα: Ανοχύρωτη εν όψει της υποθαλάσσιας ζεύξης

Σαλαμίνα: Ανοχύρωτη εν όψει της υποθαλάσσιας ζεύξης

Χωρίς υποδομές και με ρεκόρ τροχαίων σε δρόμους – καρμανιόλα –

Από “40 κύματα”, όπως παραδέχτηκε και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών και Μεταφορών, έχει περάσει το αμφιλεγόμενο έργο της υποθαλάσσιας ζεύξης Περάματος – Σαλαμίνας. Την περασμένη εβδομάδα κατατέθηκε από το Υπουργείο Υποδομών η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ώστε, μετά την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων, να προχωρήσουν τα προεπιλεγέντα σχήματα στην κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για τη συνέχεια του διαγωνισμού μέχρι τη συμβασιοποίηση του έργου.

Ο κος Καραγιάννης μιλώντας σχετικά, είπε ότι η ζεύξη από τη μία πλευρά, θα αποσυμφορήσει σε μεγάλο βαθμό το Πέραμα και από την άλλη θα αναβαθμίσει τη Σαλαμίνα, καλύπτοντας με ταχύτητα και ασφάλεια τις χιλιάδες καθημερινές μετακινήσεις από και προς αυτήν.
Ως προς τον πρώτο ισχυρισμό – αν και έχουν εξαλειφθεί οι ουρές χιλιομέτρων των αυτοκινήτων που σχηματίζονταν κάποτε μέχρι τα εκδοτήρια λόγω των αμφίδρομων πλοίων – το Πέραμα θα ανακουφιστεί από το όχι και τόσο έντονο κυκλοφοριακό, καθώς πλέον η πόλη θα παρακάμπτεται με τη σύνδεση του οδικού τμήματος του ανισόπεδου κόμβου με τη Λεωφόρο Σχιστού (συνολικού μήκους 4,5 χλμ).
Αντιθέτως, σε ότι αφορά τη Σαλαμίνα, η αναβάθμιση που επικαλείται ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου, θα ίσχυε μόνο στην περίπτωση που στο νησί είχαν υλοποιηθεί έργα υποδομής. Δεδομένου ότι όλα αυτά τα χρόνια δεν έγινε το παραμικρό έργο ζωτικής σημασίας στο νησί, η επικείμενη ζεύξη θα αλλοιώσει τον νησιωτικό χαρακτήρα του και θα συμβάλει στην περαιτέρω υποβάθμισή του.

Μη αναγκαίο έργο

Ο Περιβαλλοντικός Σύλλογος Σαλαμίνας ΠΕΡΙΒΟΣ έχει εκφράσει τους προβληματισμούς του αλλά και τις ενστάσεις του για το εν λόγω έργο το οποίο κρίνει αφενός μεν ως μη αναγκαίο, αφ’ εταίρου δε «αποτελεί μια ενέργεια που απειλεί να υποβαθμίσει έντονα και μη αναστρέψιμα, το φυσικό περιβάλλον του νησιού και να γιγαντώσει δυσανάλογα, τον οικιστικό ιστό, καθιστώντας τον απλά μια επέκταση του δομημένου χώρου της όμορης περιοχής του Περάματος».
Οπως κατ΄επανάληψη έχει πει, το έργο αναμένεται να προκαλέσει γεωμετρική αύξηση του αριθμού των μονίμων κατοίκων, σε σύντομο μάλιστα χρονικό διάστημα. “Αυτός ο πληθυσμιακός φόρτος, είναι σίγουρο ότι δεν μπορεί να ενταχθεί ομαλά, με δεδομένο ότι οι υποδομές είναι κυριολεκτικά ανύπαρκτες”.
Το οδικό δίκτυο είναι ανεπαρκές ήδη για την υπάρχουσα κατάσταση και η δυνατότητά του για βελτίωση, είναι σχεδόν μηδενική, λόγω της άναρχης και ασχεδίαστης αρχικής κατασκευής τόσο αυτού όσο και (κυρίως) των οικισμών του νησιού, καθώς πολεοδόμηση υπάρχει μόνο σε ένα πολύ μικρό ποσοστό αυτών. Αντίστοιχα προβλήματα υποδομών, θα υπάρξουν και σε θέματα υγείας ή παιδείας.
Ο Σύλλογος έχει ταχθεί κατά της κατασκευής της υποθαλάσσιας σήραγγας καθώς “δε θα λύσει κάποια ζωτική ανάγκη του νησιού ενώ θα αυξήσει κατακόρυφα το κυκλοφοριακό φορτίο και κατά συνέπεια τα τροχαία ατυχήματα στις επικίνδυνες λεωφόρους του νησιού, όπως η Ιπποκράτους, η Φανερωμένης και η Λεωφόρος Αιαντείου”.
Στις συγκεκριμένες λεωφόρους όπου αναπτύσσονται υψηλές ταχύτητες, σε ετήσια βάση σημειώνονται δεκάδες σοβαρά τροχαία, ανάμεσά τους κι αρκετά θανατηφόρα. Η τελευταία δε είναι η λεωφόρος με τα περισσότερα εικονοστάσια στην άκρη του δρόμου για τους ανθρώπους που άφησαν στην άσφαλτο την τελευταία τους πνοή. Τα δεκάδες εικονοστάσια ήταν αυτά που κέντρισαν πριν από χρόνια το δημοσιογραφικό ενδιαφέρον του ανταποκριτή του CNN στην Ελλάδα ο οποίος ασχολήθηκε με την επικινδυνότητα της συγκεκριμένης λεωφόρου και πρόβαλε σχετικό ρεπορτάζ για το ρεκόρ των δυστυχημάτων που οφείλονται στην έλλειψη πεζοδρομίων, στην ελλιπή σήμανση, στις επικίνδυνες διασταυρώσεις και στροφές χωρίς ορατότητα.
Σύμφωνα με την Τροχαία, οι υπάρχουσες υποδομές δεν επαρκούν για να αντεπεξέλθουν στο αυξημένο κυκλοφοριακό φορτίο που θα δεχτεί το νησί με τη λειτουργία της υποθαλάσσιας σήραγγας. Για να μπορέσει να δεχτεί την αυξημένη ροή των οχημάτων απαιτούνται σειρά έργων όπως, διαπλατύνσεις πεζοδρομίων, άνοιγμα οδικών αξόνων, μονοδρομήσεις αλλά και εκτεταμένες ασφαλτοστρώσεις. Ηδη, τις ημέρες των αργιών και τους θερινούς μήνες οι κεντρικές οδικές αρτηρίες παρουσιάζουν πυκνή ροή και τα αυτοκίνητα σχηματίζουν ουρές χιλιομέτρων.

Ασύμφορο το κόστος διέλευσης

Το θέμα της ζεύξης έχει απασχολήσει εδώ και δεκαετίες το νησί της Σαλαμίνας. Πριν από 31 χρόνια το 1990, ήταν το βασικό θέμα ημερίδας όπου είχαν λάβει μέρος οι τοπικοί φορείς και παράγοντες. Ανάμεσα στους ομιλητές ήταν και ο τότε κοινοτάρχης Σεληνίων Μάριος Τραυλός ο οποίος είχε παρουσιάσει τις θέσεις του για το έργο της ζεύξης και είχε θέσει ως απαραίτητη προϋπόθεση τη δημιουργία σημαντικών υποδομών στο νησί λόγω της πληθυσμιακής έκρηξης που θα επέφερε η σύνδεση του νησιού με τον Πειραιά. Τότε ο κ. Τραυλός είχε επισημάνει την ανάγκη κατασκευής οδικού και αποχετευτικού δικτύου, σχολικών και νοσοκομειακών μονάδων. Αξίζει να σημειωθεί ότι, οι μόνιμοι κάτοικοι ξεπερνούν τις 60.000 ενώ το καλοκαίρι με τους οικιστές ο πληθυσμός υπερβαίνει τις 250.000.
Τριάντα χρόνια μετά, η Σαλαμίνα βρίσκεται στην ίδια κατάσταση καθώς εξακολουθεί να στερείται βασικών υποδομών που θα της επέτρεπαν να “σηκώσει στις πλάτες της” το βάρος της ζεύξης. Οσον αφορά δε το κόστος διέλευσης από την υποθαλάσσια σήραγγα, το παράδειγμα της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου είναι ενδεικτικό για το τι θα επικρατήσει και στη ζεύξη Περάματος-Σαλαμίνας. Το κόστος των διοδίων στη διέλευση “Χαρίλαος Τρικούπης”, είναι διπλάσιο από αυτό των ναύλων των ferry boats τα οποία αποπλέουν γεμάτα για την απέναντι πλευρά. Το ίδιο σκηνικό, λοιπόν, αναμένουν πολλοί και στη Σαλαμίνα διαβλέποντας πως το ίδιο ασύμφορη θα είναι και η μετακίνηση μέσω της υποθαλάσσιας ζεύξης.

© 2011 Έν Πειραιεί Powered By Webproviders.gr

Scroll to top
casus telefon
telefon dinleme programı
telefon dinleme
casus telefon
telefon dinleme
telefon dinleme programı