You Are Here: Home » Κεντρικα Νεα » Ποιος θα σώσει τη Σαλαμίνα την επόμενη φορά;

Ποιος θα σώσει τη Σαλαμίνα την επόμενη φορά;

Ποιος θα σώσει τη Σαλαμίνα την επόμενη φορά;

Του Παναγιώτη Γκιόκα

Πριν δυο χρόνια στις 17 Δεκεμβρίου 2017 σε μια ημέρα με κακές καιρικές συνθήκες προσαιγιαλώθηκε στα Σελήνια (Λιμνιώνα) το πλοίο Ε/Γ – Ο/Γ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ που παρασύρθηκε απ’ τον καιρό. Eυτυχώς δεν είχαμε τραυματισμούς, ρύπανση κλπ.

Πριν λίγες μέρες στις 15 Δεκεμβρίου το πλοίο Φ/Γ ”PUFFY” σημαίας Μάλτας, το οποίο βρισκόταν από την Παρασκευή αγκυροβολημένο λόγω μηχανικής βλάβης στο αγκυροβόλιο Πειραιά, παρασύρθηκε λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών και προσάραξε στην Άκρα Τρόπαια ( Σελήνια ) ν. Σαλαμίνας.

Oπως διαβάσαμε στην εφημερίδα Εν Πειραιεί, μιας και δεν είχαμε καμία άλλη ενημέρωση από πουθενά …. η Λιμενική Αρχή Σαλαμίνας διαπίστωσε μικρή εισροή υδάτων στο μηχανοστάσιο, ενώ κατόπιν διενέργειας επιθεώρησης υφάλων από καταδυτικό συνεργείο διαπιστώθηκε βαθούλωμα γάστρας 2 επί 1 μέτρα καθώς και ρήγμα εντός αυτού 0,5 μέτρου.

Κατευθείαν ήρθαν στο μυαλό μας (αν και είναι διαφορετική περίπτωση και διαφορετικός τύπος πλοίου) οι μαύρες μέρες του ναυαγίου του Αγία Ζώνη ΙΙ ευτυχώς, όμως, αυτή τη φορά ήμασταν τυχεροί και δεν υπήρξε κίνδυνος βύθισης λόγω μικρού βάθους και δεν είχαμε θαλάσσια ρύπανση.

Ως γνωστόν σε όλες τις χώρες όπως και στην δική μας δεν κυκλοφορεί ούτε βάρκα ανεντόπιστη. Αν πετάξεις σκουπίδι από πλοίο στη θάλασσα σε “κρέμασαν” και πόσο μάλλον όταν βρίσκεσαι εγγύς στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. Άρα, θεωρείται δεδομένο ότι το ακυβέρνητο πλοίο εντοπίστηκε απ’την πρώτη στιγμή.

Μου γεννάται, λοιπόν, η απορία: ο Δήμος Σαλαμίνας και το Λιμενικό Ταμείο ενημερώθηκαν για το σκάφος που στο έλεος των καιρικών συνθηκών ταξίδευε ακυβέρνητο και κατευθυνόταν προς τις ακτές της Σαλαμίνας ώστε να συνδράμουν αν χρειαστεί όπως είχαν συνδράμει, τότε με το Αγία Ζώνη ΙΙ;

Ανεξαρτήτως αρμοδιοτήτων δεν θα ‘πρεπε το Λιμενικό Ταμείο Σαλαμίνας να ήταν σε ετοιμότητα ώστε να κάνει ότι είναι δυνατόν προκειμένου να αποτρέψουμε μια πιθανή ρύπανση των ακτών μας;

Εννοείται ότι σε τόσο σοβαρά θέματα δεν πρόκειται να προκρίνω το παιχνίδι των ανευθυνοϋπεύθυνων που συνήθως το παίζουν οι έχοντες το συμφέρον και την εξουσία για να αποφύγουν την ευθύνη και το πολιτικό κόστος μιας και η μόνη και κύρια ευθύνη όλων μας είναι να σώσουμε το νησί μας.

Με δεδομένο ότι η μόνη αναφορά στο συμβάν έγινε από την εφημερίδα Εν Πειραιεί θεωρώ ότι Δήμος και Λιμενικό Ταμείο Σαλαμίνας: Δεν πήραν χαμπάρι τίποτα;  Δεν είχαν ενημερωθεί επί του σοβαρότατου συμβάντος; Αν δεν είχαν ενημερωθεί, γιατί δεν βγήκαν έγκαιρα να καταγγείλουν ότι δεν ενημερώθηκαν; Στην περίπτωση που υπήρχε ενημέρωση, δεν θα έπρεπε να βγουν και να ενημερώσουν τουλάχιστον τους ανθρώπους της περιοχής που είδαν ένα καράβι να έχει ξεσύρει στις ακτές να μην ανησυχούν και ότι τα πάντα είναι υπό έλεγχο; Δε θα έπρεπε να είχαν κάνει κινητοποίηση όλων των μέσων που διαθέτουν; Μέσα στις αρμοδιότητες του Υπουργείου Ναυτιλίας είναι και η οργάνωση, διασφάλιση και έλεγχος εφαρμογής των όρων ασφαλούς ναυσιπλοΐας που περιλαμβάνει τη λήψη μέτρων για την ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ και τον ΕΛΕΓΧΟ της ΘΑΛΑΣΣΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ καθώς και τη διαχείριση αυτής. Τη συλλογή στοιχείων και πληροφοριών και τη λήψη μέτρων για την ΑΠΟΦΥΓΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ στη θάλασσα, τη διερεύνηση των ναυτικών ατυχημάτων και τον εν γένει έλεγχο εφαρμογής των όρων ΑΣΦΑΛΟΥΣ ναυσιπλοΐας καθώς και την παρακολούθηση των διεθνών εξελίξεων σε θέματα νομοθεσίας Επιπρόσθετα στην Ελλάδα, η μέριμνα για την ΠΡΟΣΤΑΣΊΑ του ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ  σύμφωνα και με τις διατάξεις του άρθρου 24 του Συντάγματος, αποτελεί θεμελιώδη υποχρέωση της Πολιτείας. Στο πλαίσιο της πιο πάνω Συνταγματικής επιταγής, η ευθύνη για την πρόληψη και προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος έχει ανατεθεί κατά κύριο λόγο στην Διεύθυνση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, η οποία έχοντας επίγνωση των ανωτέρω συνθηκών και θεωρώντας ότι η προστασία της θάλασσας και των ακτών αποτελεί όχι μόνο υποχρέωση του σύγχρονου ανθρώπου που συνδέεται άμεσα με την ποιότητα της ζωής και την οικονομική ανάπτυξη γενικότερα, αλλά ουσιαστική προϋπόθεση για την ομαλή διαβίωση και ανάπτυξη των μελλοντικών γενεών, λαμβάνει ΌΛΑ ΤΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΑ και κατασταλτικά μέτρα για την πληρέστερη και αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των θεμάτων προστασίας θαλασσίου περιβάλλοντος.

Ποια η λήψη μέτρων για την ΑΠΟΦΥΓΉ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ στη θάλασσα και τον εν γένει έλεγχο εφαρμογής των όρων ΑΣΦΑΛΟΥΣ ναυσιπλοΐας; όταν Ακυβέρνητα πλοία πλέουν ανεξέλεγκτα εγγύς τους μεγαλύτερου και με μεγάλη θαλάσσια κίνηση λιμένα της χώρας, ποια η μέριμνα για την ΠΡΟΣΤΑΣΊΑ του ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ όταν έχουμε αφήσει πλοία ανεξέλεγκτα στο αγκυροβόλιο και ποια τα ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΑ και κατασταλτικά μέτρα που ελήφθησαν στις συγκεκριμένες περιπτώσεις για την πληρέστερη και αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση της προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος;

Γιατί ο Δήμος Σαλαμίνας δεν έκανε μήνυση στο Υπουργείο τόσο στις 17 Δεκεμβρίου 2017 όσο και στις 15 Δεκεμβρίου 2019; Ημασταν πολύ τυχεροί σε σχέση με την περίπτωση του Αγία Ζώνη ΙΙ. Για πόσο, όμως, θα αφήνουμε τα πάντα στην τύχη;

© 2011 Έν Πειραιεί Powered By Webproviders.gr

Scroll to top
casus telefon
telefon dinleme programı
telefon dinleme
casus telefon
telefon dinleme
telefon dinleme programı