You Are Here: Home » Κεντρικα Νεα » Γ. Πλακιωτάκης: “Φιλικότερο φορολογικό πλαίσιο, Ιδιωτικές Ακαδημίες’

Γ. Πλακιωτάκης: “Φιλικότερο φορολογικό πλαίσιο, Ιδιωτικές Ακαδημίες’

Γ. Πλακιωτάκης: “Φιλικότερο φορολογικό πλαίσιο, Ιδιωτικές Ακαδημίες’

Τελετή παράδοσης – παραλαβής του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, πραγματοποιήθηκε σήμερα στο κτίριο του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Ο νέος Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Ιωάννης Πλακιωτάκης ανέλαβε τα καθήκοντά του, παρουσία του παραδίδοντος Υπουργού, κ. Φώτη Κουβέλη, του απερχόμενου Αναπληρωτή Υπουργού κ. Νεκτάριου Σαντορινιού και χοροστατούντος του Μητροπολίτη Πειραιά κ.κ. Σεραφείμ.

Στην τελετή παρέστησαν επίσης, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου, Διονύσιος Τεμπονέρας, ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων Λιμενικών Υποδομών και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Χρήστος Λαμπρίδης, ο Γενικός Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Γεώργιος Κασσάρας, ο Αρχηγός του Λ.Σ – ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναύαρχος Λ.Σ. Ράπτης Σταμάτιος, η λοιπή στρατιωτική ηγεσία του και πολιτικοί υπάλληλοι Υπουργείου, εκπρόσωποι του Ελληνικού Κοινοβουλίου, των Εφοπλιστικών Ενώσεων και των Ναυτεργατικών Σωματείων, εκπρόσωποι των Στρατιωτικών και Δικαστικών Αρχών, καθώς και αντιπροσωπείες των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας.

Στην ομιλία του ο κος Κουβέλης, αναφέρθηκε στο έργο του μιλώντας μεταξύ άλλων για την ενίσχυση της ναυτικής εκπαίδευσης, τη δημιουργία νέων Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, την πρόσληψη εκπαιδευτικών, την ενίσχυση της υλικοτεχνικής τους υποδομής, την αλλαγή του κανονισμού λειτουργίας τους και την αύξηση των κονδυλίων για τη ναυτική εκπαίδευση.

Ευχήθηκε στον παραλαμβάνοντα υπουργό καλή επιτυχία στο έργο του εκφράζοντας τη βεβαιότητα ότι οι προσπάθειες και οι γνώσεις του για τα θέματα του υπουργείου, αποτελούν στοιχείο και κριτήριο για την επιτυχή άσκηση των καθηκόντων του.

Ο απερχόμενος υφυπουργός Νεκτάριος Σαντορινιός τόνισε ότι “περήφανα μπορούμε να πούμε ότι ανασυντάξαμε το ακτοπλοϊκό δίκτυο της χώρας πάντα με σύμμαχο τα άξια στελέχη της Διεύθυνσης Θαλασσίων Συγκοινωνιών φτάνοντας τις χρηματοδοτήσεις για τις άγονες γραμμές στα 91,5 εκ ευρώ, θεσμοθετώντας ρυθμίσεις που δίνουν ευκαιρίες για ανανέωση του στόλου με σύγχρονα και πιο πράσινα πλοία, ανοίγοντας τον δρόμο για πολυετείς συμβάσεις που θα κάνουν τα νησιά μας να αισθάνονται πιο ασφαλή στην συχνότητα των μετακινήσεων και θα δώσουν ευκαιρίες ανάπτυξης στον κλάδο”.

Συμβούλεψε μάλιστα τη νέα ηγεσία να μην περιχαρακωθεί μόνο στον 5ο όροφο του Υπουργείου αλλά να επισκεφθεί τα Λιμεναρχεία και τα σκάφη, να ακούσει και να μιλήσει με τα στελέχη που είναι στην πρώτη γραμμή και που προσφέρουν, όπως είπε, με ευθύνη τις υπηρεσίες τους στον πολίτη και στη χώρα.

Ο Παραλαμβάνων Ιωάννης Πλακιωτάκης αναφέρθηκε στο ασταθές και αβέβαιο παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον αλλά και στις ευκαιρίες που πρέπει να αξιοποιηθούν για την ελληνική ναυτιλία.

“Η ανάδειξη του Πειραιά” είπε “ως διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο με την παροχή υψηλού επιπέδου ναυτιλιακών υπηρεσιών, θα καταστήσει τον Πειραιά κύρια εμπορική πύλη της Ευρώπης με τις οικονομίες της Ασίας, αλλά και επιχειρηματικό και τουριστικό προορισμό που θα ενισχύσει τη θέση της Ελλάδας στην παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα. Η ανάπτυξη της ναυτιλίας των μικρών αποστάσεων προσφέρει μεγάλες προοπτικές για το θαλάσσιο τουρισμό μας. Η αύξηση της ακτοπλοϊκής κίνησης στην Ελλάδα σε συνδυασμό με τη βελτίωση της επιβατηγού ναυτιλίας στην Ευρώπη και τη διατήρηση της τιμής των καυσίμων σε χαμηλά επίπεδα, είναι μια ευκαιρία που δεν πρέπει να πάει χαμένη. Επίσης, δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε τις προοπτικές που δημιουργούνται για την πατρίδα μας από την αυξανόμενη ζήτηση για την κρουαζιέρα, τη δυναμική ανάπτυξη του yachting, και την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου με τη συνεχιζόμενη αύξηση της τουριστικής κίνησης και τέλος, τη χαλάρωση των ελέγχων κεφαλαίων και την ανάκαμψη των αγορών”.

Πρόσθεσε ότι για να συνεχίσει η ελληνική ναυτιλία να αποτελεί τον την αιχμή του δόρατος της εθνικής μας οικονομίας και να πρωταγωνιστεί στα παγκόσμια ναυτιλιακά δρώμενα, θα πρέπει να αναλάβουμε πρωτοβουλίες που θα δημιουργήσουν συνέργειες τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, να αναπτύξουμε το ναυτιλιακό μας προϊόν τόσο στη θάλασσα όσο και στη στεριά για όλο το χρόνο, και να ηγηθούμε της ναυτιλιακής πολιτικής στην Ευρώπη.

Πρώτη προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η διαμόρφωση ενός φιλικότερου προς τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις νομοθετικού και φορολογικού πλαίσιο, ώστε να προσελκυστούν νέες επενδύσεις και να διευκολυνθεί η εγκατάσταση ξένων ναυτιλιακών επιχειρήσεων στην Ελλάδα.

Υπό αυτή την οπτική, η νέα ηγεσία του Υπουργείου θα προχωρήσει στην παροχή κινήτρων για την προσέλκυση περισσότερων πλοίων στην ελληνική σημαία, την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου με τη ναυπήγηση πλοίων στην Ελλάδα, και την προσαρμογή τους στα νέα περιβαλλοντικά δεδομένα που θα προκύψουν μετά από το 2020 με την υιοθέτηση της αλλαγής καυσίμου.

“Προτεραιότητά μου αλλά και της Νέας Δημοκρατίας επίσης’ τόνισε “είναι η αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών και των υπηρεσιών τους, ώστε να βελτιωθεί η προσβασιμότητά τους καθώς και η συνδεσιμότητά τους με τη νησιωτική Ελλάδα. Η αναβάθμιση των λιμένων μας, θα λειτουργήσει ως καταλύτης, ώστε τα ελληνικά λιμάνια να αποτελέσουν ελκυστικό home port για τα κρουαζιερόπλοια και παράλληλα, για να αναβαθμιστεί ο κλάδος του θαλάσσιου τουρισμού. Στο πλαίσιο αυτό, θα επικαιροποιηθεί η εθνική στρατηγική λιμένων και θα ενσωματωθεί στην εθνική στρατηγική για τα logistics. Μόνο αν αναβαθμιστούν τα λιμάνια μας, θα μπορέσουμε πραγματικά να μετατρέψουμε την Ελλάδα σε «πύλη εμπορίου» της Ευρώπης για το εμπόριο από τα λιμάνια της Μέσης Ανατολής και της Άπω Ανατολής. Επίσης, μόνο τότε θα μπορέσουμε να αναπτύξουμε τον Πειραιά μας σε μεγάλο ναυτιλιακό cluster όπου παράλληλα με τις κυρίως δραστηριότητές του, θα μπορέσει να έχει έσοδα η εθνική οικονομία μας από πολλές βοηθητικές υπηρεσίες όπως ναυλομεσιτικές, πρακτόρευσης, τροφοδοσίας και εξοπλισμών πλοίων κ.λπ.”

Βασική επιλογή του προγράμματος Ναυτιλίας της κυβέρνησή είναι η αναβίωση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης μέσω χρηματοδοτικών δράσεων υπό μορφή έργων – project – από κοινοπρακτικά σχήματα (σε μορφή cluster ή κοινοπραξίας) αποτελούμενα από μικρό αριθμό επιχειρήσεων ή υιοθέτηση στρατηγική «έξυπνης εξειδίκευσης» για τα μικρότερα ναυπηγεία που θα δραστηριοποιούνται στην κατασκευή, τις επισκευές ή μετασκευές, σκαφών αναψυχής, επιβατηγών/οχηματαγωγών, πλοίων ανεφοδιασμού, και μετασκευές πλοίων για καλύτερες περιβαλλοντικές επιδόσεις (LNG-fuelled conversions, hybrids).

Παράλληλα, υποστήριξε ότι με τις δημόσιες Ακαδημίες θα πρέπει να λειτουργήσουν ιδιωτικές Ακαδημίες, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες φοίτησης και να σταματήσει η φυγή των νέων για σπουδές σε Ναυτικές Ακαδημίες γειτονικών χωρών, αλλά και για να ενθαρρυνθούν όλο και περισσότεροι νέοι να ακολουθήσουν το ναυτικό επάγγελμα.

 

 

Ακόμα, θα δοθεί ώθηση στην υιοθέτηση για παράδειγμα πρακτικών όπως η χρηματοδοτική μίσθωση (Leasing), τα κεφάλαια επιχειρηματικών συμμετοχών (Venture Capital), η σύναψη ομολογιακών δανείων ή η ίδρυση επενδυτικών εταιρειών ειδικού σκοπού (Special Purpose Acquisition Companies), ώστε να εξασφαλιστούν πόροι για την αγορά ή ναυπήγηση νέων πλοίων, και να εξασφαλιστεί η ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας και στο μέλλον.

Τέλος, τόνισε πως αν δεν υπάρξει ένα δίκτυ κοινωνικής προστασίας και ενίσχυσης όσων ασχολούνται με τις δραστηριότητες της θαλάσσιας οικονομίας, είναι βέβαιο ότι η ελληνική ναυτιλία δε θα έχει μέλλον. “Υπό το πρίσμα αυτό, θα προχωρήσουμε στο πάγωμα αρχικά και στη συνέχεια, τη μείωση της φορολογίας των εργαζομένων στη ναυτιλία. Επίσης, θα υπάρξει μέριμνα για την κάλυψη του Οίκου Ναύτου, με το απαραίτητο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, αλλά και η εξασφάλιση του ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων των Ελλήνων ναυτικών”.

 

 

© 2011 Έν Πειραιεί Powered By Webproviders.gr

Scroll to top
casus telefon
telefon dinleme programı
telefon dinleme
casus telefon
telefon dinleme
telefon dinleme programı