You Are Here: Home » ΑΡΘΡΑ - ΓΝΩΜΕΣ » Γιατί “πέρασμα” και όχι “προορισμός”; – Tου Δημήτρη Καπράνου

Γιατί “πέρασμα” και όχι “προορισμός”; – Tου Δημήτρη Καπράνου

Γιατί “πέρασμα” και όχι “προορισμός”; – Tου Δημήτρη Καπράνου

Διαβάζω τα διθυραμβικά σχόλια, για τον Πειραιά, για το λιμάνι του δηλαδή, το οποίο “προχωρεί για να γίνει το πρώτο στην Ευρώπη”!
Τί σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι έχει αυξηθεί και αυξάνει συνεχώς η κίνηση στους προβλήτες των Εμπορευματοκιβωτίων, οι οποίοι ανήκουν, για σαράντα ακόμη χρόνια, στην κρατική κινεζική εταιρεία Cosco.

Φυσικά, η πόλη του Πειραιώς, δεν έχει κερδίσει παρά ελάχιστα από την επένδυση αυτή των Κινέζων, καθώς τα βάρη τα οποία δέχεται από το λιμάνι, η διακίνηση, δηλαδή, εκατομμυρίων ανθρώπων και οχημάτων κάθε χρόνο, η ρύπανση και η φασαρία, η φθορά των δρόμων-οι περισσότεροι εκ των οποίων βρίσκονται σε άθλια κατάσταση- και η τεράστια κυκλοφοριακή συμφόρηση, ιδίως τους θερινούς μήνες με τις αφίξεις και τι αναχωρήσεις των ακτοπλοϊκών σκαφών, δεν αντισταθμίζονται από τα ελάχιστα τα οποία -βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας- “αφήνει” το λιμάνι στην πόλη.

Ουδείς μπορεί να μεμφθεί του Κινέζους επενδυτές, ήτοι το κινεζικό κομμουνιστικό κράτος, το οποίο έλαβε μέρος σε έναν διαφανή διαγωνισμό, καθώς η Ελλάς απεδείχθη ανάξια να κρατήσει και να εκμεταλλευθεί η ίδια τον δικό της λιμενικό πλούτο , πλειοδότησε και υπέγραψε την γνωστή σύμβαση και μάλιστα με μια …αριστερή ελληνική κυβέρνηση!

“Και γιατί γκρινιάζεις; Τί θέλεις; Να φύγει η Cosco;” με ρώτησαν σοβαροί φίλοι, όταν με άκουσαν να παραπονούμαι για την πόλη μου, η οποία ασφυκτιά.
Όχι, ασφαλώς, αφού κέρδισαν τον διαγωνισμό τον οποίο εμείς οι ίδιοι προκηρύξαμε. Αλλά με στενοχωρεί, όπως και πολλούς συμπολίτες μου, το ότι οι δημοτικές αρχές που πέρασαν από τον Πειραιά από το 1974 και μετά, δεν φρόντισαν να αποκομίσουν οφέλη από το λιμάνι.

Θυμάμαι, όταν, με επιστολή μου προς τον τότε δήμαρχο, το 2002, πρότεινα να προσφύγει στα ευρωπαϊκά δικαστήρια και να απαιτήσει υψηλές αποζημιώσεις από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς, καθώς ο ΟΛΠ, από την ίδρυσή του μέχρι και σήμερα, χρησιμοποιεί την λέξη “Πειραιώς”, χωρίς την -έγγραφη- συγκατάθεση του Δήμου, ο οποίος κατέχει τον “τίτλο”! Ακραία πρόταση, αλλά θα “έθετε θέμα”. Ουδείς την έλαβε σοβαρά υπ όψη!

Όταν ,το 2005, άρχισαν οι συζητήσεις με τους Κινέζους για το λιμάνι, ήλπιζα ότι ο Δήμος- σε συνεννόηση με την κυβέρνηση- θα απαιτούσε από τους επενδυτές υψηλά και πολύτιμα αντισταθμιστικά οφέλη, όπως την “υπογειοποίηση” των γραμμών του “Ηλεκτρικού” από το Νέο Φάληρο μέχρι το λιμάνι, ώστε να εξασφαλισθεί άνετη πρόσβαση στην πόλη, την δημιουργία “περιπάτων” στην Πειραϊκή και στήριξη του παραλιακού δρόμου, ο οποίος “τρώγεται” από τις καθιζήσεις, την ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων στην περιοχή των Πυλών της αρχαίας πόλεως.
Πράγματα, τα οποία το κινεζικό κράτος δεν θα είχε αντίρρηση να πραγματοποιήσει. Τίποτε δεν έγινε. Αντιθέτως, στην ήδη βεβαρημένη πόλη, προστέθηκε και ένα…τραμ, που “έκοψε” τις μισές λωρίδες από τρεις κεντρικές λεωφόρους!

Ουδείς, θέλει “να φύγει η Cosco”. Αλλά δεν είναι αμαρτία να φύγουν από τον Πειραιά και όσοι Πειραιώτες έχουν απομείνει; Μήπως ο Πειραιάς πρέπει να πάψει να είναι “Πέρασμα” και να γίνει “Προορισμός”;

 

© 2011 Έν Πειραιεί Powered By Webproviders.gr

Scroll to top
casus telefon
telefon dinleme programı
telefon dinleme
casus telefon
telefon dinleme
telefon dinleme programı