You Are Here: Home » Κεντρικα Νεα » Αρχές του 2019 ο Πειραιάς θα έχει Τραμ με…. καταχωμένες αρχαιοτήτες

Αρχές του 2019 ο Πειραιάς θα έχει Τραμ με…. καταχωμένες αρχαιοτήτες

Αρχές του 2019 ο Πειραιάς θα έχει Τραμ με…. καταχωμένες αρχαιοτήτες

Για την πορεία των κατασκευαστικών εργασιών του Τραμ και Μετρό, τα οποία βρίσκονται σε φάση ολοκλήρωσης, καθώς επίσης και για τα αρχαιολογικά ευρήματα, τα οποία έχουν αποκαλυφθεί κατά την διάρκεια των εργασιών κατασκευής του έργου ενημέρωσαν τους φορείς του Πειραιά η Αττικό Μετρό σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πειραιώς και Νήσων.

Ομιλητές ήταν οι: Χρήστος Σπίρτζης, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Λυδία Κονιόρδου, Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Καθηγητής Γιάννης Α. Μυλόπουλος, Πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε., Δρ. Στέλλα Χρυσουλάκη, Διευθύντρια της εφορείας Αρχαιοτήτων Πειραιώς και Νήσων. 

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό καθηγητή κο Μυλόπουλο:

  • Μέχρι τον Ιούνιο του 2019 παραδίδονται σε εμπορική λειτουργία οι σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό προς Πειραιά.
  • Ολοκληρώθηκαν οι αρχαιολογικές εργασίες του Τραμ στον Πειραιά.
  • Τον Ιούλιο ολοκληρώνονται οι κατασκευαστικές εργασίες του Τραμ και τελειώνει η ταλαιπωρία για τον Πειραιά.
  • Αρχές του 2019 ο Πειραιάς θα έχει Τραμ σε λειτουργία.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό, το ποσοστό ολοκλήρωσης του τροχιοδρόμου είναι στο 98% και απομένουν μόνο τα τελευταία 50 μέτρα περίπου πριν την τερματική στάση στην Ακτή Ποσειδώνος. “Οι αρχαιολογικές εργασίες ολοκληρώθηκαν και στις 5 Ιουνίου προβλέπεται να συζητηθούν στη συνεδρίαση του ΚΑΣ με την απόφαση της Υπουργού να αναμένεται περί τα μέσα Ιουνίου.

Στη συνέχεια, η κατάχωση των αρχαιολογικών και η κατασκευή του τελευταίου τμήματος του τροχιοδρόμου αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός Ιουλίου και μαζί με αυτήν τελειώνει και η ταλαιπωρία των κατοίκων του Πειραιά από το έργο του Τραμ. Αυτό που απομένει είναι η κατασκευή του υποσταθμού, που είναι ένα έργο πολιτικού μηχανικού που δεν πρόκειται να προκαλέσει όχληση και θα ολοκληρωθεί εντός του Αυγούστου. Απομένουν, τέλος, ο εξοπλισμός με ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις του σταθμού και η δοκιμαστική λειτουργία του τροχιοδρόμου, που θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2018″.

Σύμφωνα με αυτό το χρονοδιάγραμμα, η εμπορική λειτουργία του Τραμ θα ξεκινήσει αρχές του 2019.

Στο αντικείμενο του Έργου συνοπτικά περιλαμβάνονται:

– ​Επέκταση του υφιστάμενου τροχιοδρόμου (Τραμ) από τη σημερινή ΣΤΑΣΗ «ΝΕΟ ΦΑΛΗΡΟ» έως τον υφιστάμενο τερματικό σταθμό Σ.Ε.Φ. (Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας) μήκους απλής διαδρομής 5.350 περίπου μέτρων,

– ανακατασκευή της υπάρχουσας στάσης Σ.Ε.Φ.,

– κατασκευή 11 νέων ενδιαμέσων στάσεων και κατασκευή τερματικής στάσης στην Ακτή Ποσειδώνος, κατασκευή νέου κτιρίου Υ/Σ (Υποσταθμού) Έλξης,

– κατασκευές αναδιαμόρφωσης του αστικού τοπίου στο διάδρομο διέλευσης του τροχιοδρόμου,

-κατασκευή παιδικού κήπου και κτηρίου στη περιοχή της Ριζαρείου στο Παλαιό Φάληρο,

– αναβάθμιση πεζοδρομίων και αισθητική αναβάθμιση της περιοχής,

– αναγκαία Τεχνικά Έργα,

– Κυκλοφοριακές και συγκοινωνιακές διευθετήσεις, εργασίες που αφορούν στα σιδηροδρομικά συστήματα παροχής ισχύος έλξης, ηλεκτροδότησης, σηματοδότησης, ελέγχου και επικοινωνιών,

– προσαρμογή του νέου εξοπλισμού στο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (Κ.Ε.Λ.) του Αμαξοστασίου,

καθώς και εγκατάσταση εξοπλισμού συλλογής κομίστρου,​ μετατοπίσεις και διευθετήσεις δικτύων ΟΚΩ.

– Εργασίες ενίσχυσης και συμπλήρωσης της υποδομής που θα περιλαμβάνουν ανάπλαση της τερματικής στάσης του Συντάγματος και προσθήκη νέας αλλαγής στη στάση Μουσών, εκπαίδευση και υποστήριξη του προσωπικού της εταιρείας λειτουργίας του συστήματος.

Από την άλλη μεριά σε ό,τι αφορά στο έργο του μετρό του Πειραιά, δηλαδή την επέκταση της Γραμμής 3 (Χαϊδάρι – Πειραιάς),  η παράδοση σε λειτουργία των 3 πρώτων σταθμών της Γραμμής «Αγία Βαρβάρα», « Κορυδαλλός» και «Νίκαια» σχεδιάζεται να ολοκληρωθεί έως τον Ιούνιο του 2019, ενώ η παράδοση του συνόλου των έργων έως τον Ιούνιο του 2021, που σημαίνει ότι σε ένα χρόνο από σήμερα η Γραμμή 3, που θα συνδέει το αεροδρόμιο με το Σύνταγμα και τον Πειραιά, θα φτάνει μέχρι την Νίκαια.

Ειδικότερα, η πρόοδος των έργων Μετρό στον Πειραιά συνοψίζεται ως εξής:

  • Ποσοστό διάνοιξης σηράγγων 100%
  • Ποσοστό έργων πολιτικού μηχανικού 85%
  • Ποσοστό προόδου συνολικών εργασιών 65%

“Υπάρχει όμως και μια άλλη, πολύ ενδιαφέρουσα διάσταση” τόνισε ο κος Μυλόπουλος. “Τα έργα του Τραμ και Μετρό  κατάφεραν να ανακτήσουν και να αναδείξουν μέσω της επιστημονικής τεκμηρίωσης το σύνολο της ιστορίας του Πειραιά. Προσέθεσαν πολύτιμη γνώση για την Αρχαία πόλη του Πειραιά.

Το σύνολο των δυο έργων με την ολοκλήρωσή τους θα περιλαμβάνει μικρά μουσεία, όπου θα αναδεικνύονται τα ευρήματα από τις ανασκαφές.

  • Ο Σταθμός “Δημοτικό Θέατρο” θα αποτελέσει τον πρώτο σταθμό που θα περιλαμβάνει για πρώτη φορά αρχαιολογική έκθεση με μουσειολογικές και μουσειογραφικές αρχές.

Πρόκειται για την μεγαλύτερη αρχαιολογική ανασκαφή στον Πειραιά σε μήκος. Το σύνολο της αρχαιολογικής ανασκαφής ήταν 14 στρέμματα (6,5 το Τραμ και 7,5 το Μετρό).

 

© 2011 Έν Πειραιεί Powered By Webproviders.gr

Scroll to top
casus telefon
telefon dinleme programı
telefon dinleme
casus telefon
telefon dinleme
telefon dinleme programı