Επιβάλει τόκους υπερημερίας για εκπρόθεσμες καταβολές οφειλών χωρίς να έχει αποστείλει λογαριασμό
Πληθαίνουν οι καταγγελίες που δέχεται το τελευταίο διάστημα η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας από καταναλωτές που είτε δε λαμβάνουν καθόλου είτε λαμβάνουν καθυστερημένα μέσω των ΕΛΤΑ τον μηνιαίο λογαριασμό κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας από τη ΔΕΗ. Αποτέλεσμα της καθυστέρησης αυτής, για την οποία βεβαίως δεν ευθύνονται οι καταναλωτές, είναι να φαίνονται ληξιπρόθεσμες οφειλές στη ΔΕΗ, οφειλές τις οποίες οι καταναλωτές αγνοούν. Όποιος επικοινωνεί με τη ΔΕΗ για να διαμαρτυρηθεί, του συστήνεται η εγγραφή στην ηλεκτρονική πλατφόρμα για την παρακολούθηση των οφειλών του.
Ωστόσο, παραβλέπεται το γεγονός ότι υπάρχουν κατηγορίες καταναλωτών που ο ηλεκτρονικός έλεγχος των λογαριασμών είναι ανέφικτος. Πώς μπορεί κάποιος να υποχρεώσει έναν καταναλωτή που δεν έχει επαφή με ηλεκτρονικό υπολογιστή να εκπαιδευθεί ψηφιακά για να πληρώνει τον λογαριασμό του; Πώς μπορούν οι ευάλωτες κατηγορίες των καταναλωτών, όπως οι ηλικιωμένοι, ασθενείς κλπ. να υποχρεωθούν να ενημερώνονται ηλεκτρονικά για τις οφειλές τους, όταν την υποχρέωση αυτή την έχει ο ίδιος ο πάροχος ο οποίος τιμολογεί τον πελάτη, γνωρίζοντάς του το ποσό της οφειλής μέσω του λογαριασμού που αποστέλλεται στη διεύθυνση του καταναλωτή;
Από την άλλη μεριά, πώς προστατεύεται ο ενοικιαστής ενός χώρου όταν η παροχή ηλεκτρικού ρεύματος ανήκει στον ιδιοκτήτη ή ακόμα και σε τρίτο (πολλές φορές μη ευρισκόμενο στη ζωή!) και πώς τελικά λαμβάνει γνώση, εμπρόθεσμα, της οφειλής του;
Η Ενωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας καλεί τη ΔΕΗ να μην επιβάλει τόκους υπερημερίας σε εκπρόθεσμες καταβολές οφειλών από λογαριασμούς ηλεκτρικής ενέργειας, όταν το έντυπο του λογαριασμού δεν έχει αποσταλεί εγκαίρως στον καταναλωτή αλλά και να δώσει άμεσα λύση στο ζήτημα που έχει προκύψει.
